התרעה ברמה הכי גבוהה: קריאה לישראלים לצאת במיידי מאזורים פופולריים בסרי לנקה

המועצה לביטחון לאומי ושגרירות ארצות הברית בסרי לנקה פרסמו הודעות הקוראות לתיירים לעזוב את אזור מפרץ ארוגם • המשטרה המקומית הזהירה מפני פגיעה במטרות ישראליות • הקהילה המוסלמית באזור הפגינה כמה פעמים נגד ישראל והחרימה עסקים המשרתים ישראלים

כוחות מיוחדים של המשטרה בסרי לנקה, ארכיון. צילום: איי.פי

המועצה לביטחון לאומי פרסמה היום אזהרה ברמה 4, הגבוהה ביותר, לביקור באזור מפרץ ארוגם בסרי לנקה, זאת לאחר שהמשטרה באזור הזהירה מפני איומים שקיבלו על מטרות ישראליות באזור. האזהרה הוחמרה עקב התרעה על חוליית טרור שמסתובבת באזור.

האזהרה מגיעה לאחר שבכיר במשטרה המקומית התריע מפני ניסיונות פגיעה בישראלים באזור. דובר מהשטרה, דיג ניהאל תנדוהה, אמר: "בשל העניין שלהם בגלישה, תיירים ישראלים רבים מבקרים במפרץ ארוגן וכתוצאה מכך הם השתכנו במבנים באזור. בשל העובדה שהאזור מאוכלס בתיירים ישראלים רבים, קיבלנו מידע בעת האחרונה על איומים על התיירים הישראלים". 

גולש ברשת החברתית איקס פרסם פוסט בו הביע דאגה מהקמת "בית כנסת" בשכנות למסגד באחד האזורים התירותיים באזור המפרץ. הגולש פרסם תמונות של בית חב"ד מקומי עם סמלים של חב"ד וציור קיר, לצד שלטי םבעברית ומדבקות הקוראות לשחרור חטופים. בנוסף תיעד הגולש שוטר השומר בסמוך למבנה. 

שוטר לצד מבנה עם כתובות בעברית במפרץ ארוגם בסרי לנקה, צילום: רשת X

גם שגרירות ארצות הברית פרסמה אזהרה דחופה לתיירים לעזוב את אזור מפרץ ארוגם בסרי לנקה ולהימנע מלהגיע אליו, בעקבות מה שנטען בשגרירות שהוא ,התרעה ממוקדת ומידית" על כוונה לפגוע בתיירים זרים באזור.

מפרץ ארוגם הוא אזור החביב על הגולשים המגיעים לסרי לנקה ובתוכם גם ישראלים רבים. השגרירות האמריקנית הזהירה את עובדיה לצאת באופן מידי מהמקום ואסרה עליהם להגיע לאזור. 

"בשל סיכון רציני שמציב האיום הזה, השגרירות החליטה לאכוף איסור נסיעה על כלל עובדיה שגרירות למפרץ ארוגם, איסור שיחל באופן מידי עד הודעה חדשה", נכתב בהודעת השגרירות. 

חדר המצב של חברת הביטוח פספורטכארד קיבל הודעות מישראלים שנמצאים בסרי לנקה. בחדר המצב מסייעים לישראלים שנמצאים שם למלא את ההנחיות העדכניות שיצאו. יעקב עמידרור, לשעבר ראש המל״ל ויו״ר חדר המצב של פספורטכארד : ״כשיש התרעה כל כך ממוקדת, לא צריך לחשוב פעמיים ולהתפנות לאלתר מהאזורים שצוינו כמסוכנים״

אזור מפרץ ארוגם הוא בית קהילה מוסלמית גדולה ובאחרונה התקיימו באזור הפגנות נגד ישראל וגורמים מקומיים אף קראו לחרם על עסקים שמשתפים פעולה עם ישראלים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר