מלחמה גלובלית: צפון קוריאה העבירה אלפי חיילים לרוסיה

המודיעין של דרום קוריאה דיווח על מעבר של לפחות 1,500 לוחמים וקצינים מיחידות מיוחדות של הצבא הצפון קוריאני לשטחי אימונים ברוסיה • בסיאול סבורים שמטרת העברת הכוחות היא שליחתם להילחם לצידה של מוסקבה באוקראינה

חיילים צפון קוריאניים במצעד בפיונגיאנג. צילום: איי.אף.פי

צפון קוריאה שלחה 1,500 חיילים מהכוחות המיוחדים שלה לאימון והתאקלמות במזרח רוסיה, כשהמטרה היא לשלוח אותם להילחם באוקראינה, כך טען היום (שישי) ארגון המודיעין הדרום קוריאני.

על פי הדיווח, שהופיע בסוכנות הידיעות הממלכתית "יונהאפ", המידע הושג בשיתוף פעולה בין המודיעין של סיאול ושל קייב ועל מנת להשיגו נעשה שימוש בתוכנות לזיהוי פנים על מנת לזהות קצינים צפון קוריאניים. עוד נטען כי זוהו קצינים מיחידות הטילים של צפון קוריאה שהוצבו במזרח אוקראינה על מנת להפעיל את מערכות הנשק שסיפקה פיונגיאנג למוסקבה.

תיעוד: חיילים צפון קוריאנים בבסיס צבאי ברוסיה



עוד נטען בסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית כי צפון קוריאה שלחה לרוסיה יותר משמונה מיליון פגזים, רקטות וטילים, מאז חודש אוגוסט של השנה שעברה וכי זוהו 13,000 מכולות של אמצעי לחימה שנשלחו משטחה של צפון קוריאה לרוסיה.

הדיווחים על נוכחותם של חיילים צפון קוריאניים במזרח רוסיה קיבלו חיזוק משמעותי כשסרטון בו תועדו חיילים צפון קוריאנים מתאמנים בבסיס במזרח הרחוק הרוסי הועלה לרשתות החברתיות. בסרטון נשמע חייל רוסי בשעה שהוא מצלם את הצפון קוריאנים מתאמנים ואף מודה כי "אסור לנו לצלם אותם".

חיילים צפון קוריאנים בבסיס ברוסיה, צילום: איי.אף.פי

בלוגר המתמחה בזיהוי מודיעין ממקור פתוח הצליח לאתר את מיקום הבסיס, בקצה המזרחי של סיביר. בנוסף, צילומי לוויין שפרסמה סוכנות הידיעות איי.אף.פי מצביעים על כך שספינות רוסיות פרקו ציוד וחיילים צפון קוריאניים בכמה בסיסים נוספים בסיביר. לא ברור בשלב זה מה היקף שליחת הכוחות הצפון קוריאניים לרוסיה ומה מתעתדת מוסקבה לעשות בחיילים החדשים, אך ידוע שרוסיה נמצאת במחסור בכוח אדם ונמנעת מגל נוסף של גיוס חובה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר