מתיחות גוברת: צפון קוריאה נערכת לפיצוץ הדרכים המחברות לדרום

המדינה המסוגרת זועמת לאחר שלטענתה כטב"מים שחצו מדרום קוריאה פיזרו עלונים מעל הבירה פיונגיאנג • חסימת הדרכים היא מהלך סמלי שכן אין כל תנועה קבועה בין שתי המדינות מזה כמה שנים

הכביש המוביל לגבול צפון קוריאה מסיאול . צילום: איי.אף.פי

מתיחות בחצי האי הקוראני: סוכנות הידיעות הרשמית בצפון קוריאה הודיעה היום (שני) כי המדינה המסוגרת נערכת לפוצץ את הדרכים ומסילות הברזל המחברות בין הדרום והצפון, בתוך שטחה של צפון קוריאה.

פיונגיאנג הכריזה על הצעד לאחר ימים של איומים ומתיחות בשל המדינות, זאת בשל תקרית במסגרתה טוענת צפון קוריאה כי כטב"ם חדר לשטחה האווירי מדרום קוריאה והטיל עלונים בשטחה של הבירה פיונגיאנג, צעד חריג ובלתי שגרתי שהוכחש בדרום.

בהודעה שפורסמה ביום שבת הזהירה פיונגיאנג מ"אסון איום" שייגרם אם דרום קוריאה תטיס שוב כלי טיס בלתי מאוישים לשטחה של צפון קוריאה. ביום ראשון הגבירו בצפון את האיומים וטענו כי פרסו שמונה גדודים של ארטילריה בנקודות מפתח בסמוך לגבול.

צבא דרום קוריאה הבהיר כי הוא מסרב להתייחס לטענותיה של פיונגיאנג כי מטרתם היא "לגרום לפרובוקציות" ולהמציא תירוצים להסלמה נוספת. בשנת 2022 חמישה כטב"מים צפון קוריאניים חדרו לשטחה האווירה של דרום קוריאה ועפו מעל שטח הבירה סיאול במשך כמה שעות מבלי שיורטו.

תרגיל צבאי בצפון קוריאה, צילום: רויטרס

לי קיונג-היינג, מומחה לתעופה צבאית באוניברסיטת ג'ונגוון בדרום קוריאה, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי לגופים אזרחיים בדרום קוריאה אין כל קושי להשיג כטב"מים עם טווח טיסה של 300 קילומטרים על מנת להטיל עלונים בשטחה של פיונגיאנג. ארגונים אזרחיים בדרום קוריאה הטיסו בעבר עלוני תעמולה לשטחה של צפון קוריאה באמצעות בלונים ועפיפונים, זאת על אף שהשלטונות בדרום אוסרים על פעולה זו.

חשוב לציין כי פיצוץ וחסימת הדרכים על ידי צפון קוריאה היא פעולה סמלית בעיקרה, זאת בשל העובדה שכבר מעל לחמש שנים לא מתקיימת כל תנועה סדירה של אנשים או סחורות בין שתי המדינות היריבות, זאת מאז סגירת אזור התעשייה והמסחר המשותף בסמוך לעיר קסונג בצפון קוריאה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר