איום גלוי: הצבא הסיני תרגל "בידוד" של טאיוואן

חיל האוויר והים של בייג'ינג שיגרו מטוסים וספינות על מנת לדמות מצור אווירי וימי על המדינה השכנה • התרגיל מגיע לאחר איום של השלטונות בסין כי לא יאפשרו התנהלות עצמאית של טאיוואן

מטוס מיראז' 2000 של חיל האוויר הטאיוואני. צילום: איי.פי

סין הודיעה כי פתחה הבוקר (שני) בתרגיל צבאי עצום שיכלול שיתוף פעולה של צבא היבשה הסיני, חיל הטילים, חיל האוויר וחיל הים של צבא השחרור העממי של סין, תוך שיגור מסר לממשלת האי כי סין לא תסבול עצמאות טאיוואנית.

על פי הודעת סוכנות הידיעות הסינית "שינחואה", התרגי לאמור לדמות מצור ימי ואווירי על שטחה של טאיוואן כשספינות של חיל הים הסיני וקבוצות גדולות מפציצים ומטוסי קרב מקיפים את השטח הימי והאווירי של האי מכל צדדיו.

בסרטון שהופץ על ידי בלוגרים המזוהים עם ממשלת סין מסביר פו ז'נגן, מומחה מהאקדמיה למדעים צבאיים של צבא סין כי הדגש של התרגול היא התכוננות לכל סוגי מזג האוויר תוך מוכנות לעבור משלב הביצוע לקרב פעיל "בהתרעה קצרה במיוחד".

סין מתרגלת ניתוק ובידוד של טאיוואן מהים והאוויר // רויטרס



הרשויות בטאיוואן מיהרו להודיע כי התרגיל הצבאי הסיני לא משפיע על הטיסות למדינה וממנה או על פעילות נמלי הים המרכזיים במדינה. חיל האוויר הטאיוואני שיגר כמה מטוסי קרב על מנת למנוע חדירה סינית לשטח האווירי של האי. ברחבי האי תועדה תנועה מסוימת של כלי רכב צבאיים, בעיקר סביב בסיסי ההגנה האווירית.

נשיא טאיוואן, וויליאם לאי, התייחס לתרגיל הצבאי הסיני ואמר: "הצבא שלנו נמצא בעמדותיו ומוכן. התרגילים הסיניים נועדו להפריע לשלום והיציבות האזוריים ומהווים ניסיון לכפות בכוח את עמדתה של בייג'ינג.  נמשיך להגן על המשטר הדמוקרטי שלנו מפני כל איום חיצוני".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר