ניקרגואה מנתקת את היחסים עם ישראל: "ממשלה פשיסטית ורצחנית"

הקונגרס של ניקרגואה אישר החלטה המבקשת מהממשלה לנקוט בפעולה נגד ישראל • במרץ השנה הגישה המדינה ממרכז אמריקה תביעה בבית הדין הבינלאומי לצדק (ICJ) נגד גרמניה על מתן סיוע כספי וצבאי לישראל

שר החוץ של ניקרגואה, לודוויג ז'אנטריצ'ה ויטאקר. צילום: אי.פי

ניקרגואה, הנחשבת לבת ברית של איראן, הודיעה בסוף השבוע על ניתוק יחסיה הדיפלומטיים עם ישראל בעקבות המלחמה בעזה ובלבנון. בהודעה שפרסמה המדינה ממרכז אמריקה היא כינתה את ממשלת ישראל "פשיסטית" ו"רצחנית".

הקונגרס של ניקרגואה העביר אתמול (שישי) החלטה המבקשת מהממשלה לנקוט בפעולה כדי לציין את יום השנה הראשון למלחמת עזה. "הסכסוך", כך נכתב בהודעת ממשלת ניקרגואה, "מתרחב כעת גם נגד לבנון ומאיים באופן חמור על סוריה, תימן ואיראן".

במרץ השנה, ניקרגואה הגישה תביעה בבית הדין הבינלאומי לצדק (ICJ) נגד גרמניה על מתן סיוע כספי וצבאי לישראל ועל הפסקת המימון לסוכנות הפליטים הפלסטינית של האו"ם, אונר"א. המדינה ממרכז אמריקה ביקשה מבית הדין להוציא צווים דחופים הדורשים מברלין להפסיק את הסיוע הצבאי שלה לישראל ולבטל את החלטתה להפסיק לממן את אונר"א.

ניקרגואה היא בין רבות באמריקה הלטינית שהביעו תמיכה בפלסטין. נשיא ברזיל, לולה דה סילבה, גינה את ישראל פעמים רבות על "ביצוע טבח בעם הפלשתיני", וכינה את פעולות ישראל כ"רצח עם".

הנשיא "לולה" דה סילבה. הישווה להיטלר, צילום: אי.פי.אי

בספטמבר, צ'ילה ביקשה להצטרף לתביעת רצח העם של דרום אפריקה נגד ישראל ב-ICJ. הנשיא גבריאל בוריק מתח ביקורת על השימוש של הצבא הישראלי ב"כוח חסר הבחנה ולא מידתי" בעזה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר