מטפסות נתקעו בגובה 7,000 מטרים בהימלאיה וניצלו בנס: "התמודדנו עם סופות שלג וקור קיצוני"

פיי מאנרס ומישל דבורק, מטפסות מבריטניה וארה"ב, נתקעו בהרי ההימלאיה כשאיבדו את ציודן החיוני • ללא אוהל, מזון או מים, הן נאלצו להתמודד עם קור עז והיפותרמיה • "החלומות שלנו פשוט נפלו במורד ההר",שיתפה מאנרס

ההימאליה. צילום: משה שי

פיי מאנרס ומישל דבורק, מטפסות מבריטניה וארה"ב, נתקעו למשך שלושה ימים על רכס הררי בהימלאיה לאחר שהתיק שלהן נקרע, והותיר אותן ללא ציוד הישרדות קריטי.

בגובה של יותר מ-7,000 מטרים מעל פני הים, הן נאלצו להתמודד עם קור מקפיא, רעב וסופת שלג. בראיון ל-CNN, סיפרו השתיים על רגעי האימה ועל החוויה שהפכה לסיפור הישרדות.

"זה היה ממש מפחיד", נזכרה מאנרס בראיון ל-CNN. "היינו קרובות לפסגה. לא היינו צריכות יותר מיום אחד כדי להשלים את המשימה. ופתאום ראיתי את התיק נופל ולא האמנתי שזה קורה. כל החלומות שלנו התפוררו במורד ההר". הן נאלצו לפנות לשירותי הצלה, אך עקב תנאי שטח קשים, מסוקי החילוץ לא הצליחו לאתר אותן מיד.

ללא אוכל ומים, השתיים אכלו חטיף אחד במנות קטנות וניסו להמיס שלג לקבלת מים. בלילות, כאשר הטמפרטורה ירדה למינוס 15 מעלות "הייתי קרובה להיפותרמיה, רעדתי כל כך חזק עד שמישל נאלצה להחזיק את הרגליים שלי כדי לנסות ולחמם אותי.התמודדנו עם סופות שלג רציניות. השק שינה הציל לנו את החיים".

המטפסות יחד עם צוות החילוץ, צילום: AP

ביום השלישי, פגשו השתיים בצוות צרפתי ששלחו הרשויות ההודיות לעזור. "התרגשתי כשידעתי שהם באו להציל אותנו", אמרה מאנרס. הן פונו במסוק של חיל האוויר ההודי לקבלת טיפול רפואי. "הצלחנו לשרוד ולהתמודד עם המצב הקשה והמאיים הזה".

עם חזרתה, ציינה מאנרס כי היא מתכננת לשוב להר בשנה הבאה, אולי עם צוות החילוץ הצרפתי שליווה אותה ואת דבורק אל המחנה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר