הודו: בעל חברת אוטובוסים בשם "ישראל" הפך לקורבן לאיומים ברשת

לסטר, אזרח הודו שעובד בארץ, רצה להביע תמיכה ואהבה למדינה היהודית כשכתב את שמה על צי האוטובוסים שברשותו • קמפיין רשת מכוער של גורמים אנטי ישראלים נגדו הביא אותו לשנות את שם החברה ל"ירושלים"

אוטובוס של חברת "ישאל" בדרום הודו. צילום: באדיבות השולח

לסטר, יליד מדינת קרנטקה במערב הודו, עובד במשך תקופה ארוכה בישראל ונקשר בנפשו למדינה ואזרחיה. זו הסיבה שלאחר שחסך די כסף ופתח חברת אוטובוסים והסעות בארצו הוא החליט לכנות אותה "ישראל" ואף לכתוב שמות של ערים בישראל על צי האוטובוסים.

בימים האחרונים הפך לסטר לקורבן של מתקפת רשת מתואמת של פעילים אנטי ישראלים ומוסלמים מקומיים שדרשו לפעול נגד החברה, להחרים אותה ואף לפגוע בעובדיה. באזור זה של דרום מערב הודו יש מיעוט נוצרי קתולי גדול ועבורם הקשר לארץ הקודש הוא כמעט מובן מאליו, לכן לאחר לחצים רבים, לסטר בחר לשנות את שמה של החברה ל"ירושלים", מבלי לוותר לגמרי על הזיקה לישראל אך בתקווה להפסיק את ההטרדות והאיומים.

אוטובוס של חברת "ישראל" עם השם "תל אביב", צילום: באדיבות השולח

העיתון ההודי "טיימס אוף אינדיה" דיווח כי מתלוננים אלמונים פנו למשטרה המקומית והיא בחנה את התנהלות החברה, מחשש לפרובוקציה. עם זאת, במשטרה לא מצאו פגם בהתנהלות בעל החברה והחקירה הופסקה.

לסטר, בשיחה עם "ישראל היום", אמר: "אני כל כך אוהב את ישראל. זה בגלל שעבדתי פה כל כך הרבה שנים, ואני אוהב את איך שהמדינה הזו עובדת ומתנהלת. אני מרגיש פה מאוד מוגן גם בזמן מלחמה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר