הודו: למה לשדוד את הבנק אם אפשר להתחזות לו?

כנופיה של רמאים הקימה סניף מזויף של בנק מוכר בתת היבשת והצליחה להונות לקוחות להפקיד סכומים גדולים של כסף בהבטחה כי תמצא להם עבודה • התרמית נחשפה כשאזרח הבחין בהתנהלות מעוררת חשד של העובדים

סניף הבנק המזויף בהודו. צילום: משטרת הודו

תושבי הכפר הקטן צ'פורה במחוז צ'אטיסגאר במזרח הודו הופתעו בוקר אחד למצוא סניף חדש של ענקית הבנקאות המקומית אס.בי.איי שנראה שהוקם ביישוב המנומנם בן לילה. לשמחתם הגדולה של התושבים, במדינה בה האבטלה גבוהה ומשרות נחשקות מעטות, הסניף הקטן הודיע כי הוא מגייס עובדים חדשים.

בעבור סכום הכשרה של בין 200,000 ל-500,000 רופי (בין 9,000 ל-20,000 שקלים) הבטיחו העובדים בסניף החדש הכשרה ומקום העסקה מובטח לכמעט שנה. מדובר בסכום דמיוני של כסף בהודו, אך עובדי הסניף החדש הציעו שורה של משרות נחשקות באזור מוכה עוני ואבטלה.

עובדי הבנק אף הזמינו את המגויסים החדשים לסדרה של ימי הכשרה בסיומם הכינו אותם להשתלבות בתעסוקה ברשת הבנקאות הגדולה. אלא שכל זה היה תרמית, גם הסניף, גם הקורס שהציעו עובדיו וגם המסמכים והמחשבים כולם היו זיוף מתוחכם שמטרתו להונות מחפשי עבודה ולגנוב את כספם.

עשרה ימים לאחר "גיוסם" גילו העובדים החדשים כי ל"מעסיק" שלהם אין כל תוכנית להעסיקם, לאחר שאזרח מודאג שביקש להתגייס לעבודה ברשת החל לחשוד כי מדובר בסניף מזויף. הוא הגיש תלונה למשטרה וכשהגיעו השוטרים למקום הם גילו חותמות מזויפות ללא מסמכים רשמיים וכי המפעילים של ה"סניף" נמלטו על נפשם מזמן.

לפחות שלושה בני אדם שהיו מעורבים בהונאה נעצרו מאז על ידי המשטרה אבל לפחות אחד מהוגי המזימה עדיין נמלט מהחוק. במשטרה המקומית חושדים שרשת גדולה יותר עמדה מאחורי ההונאה וקראו לציבור לגלות זהירות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר