טרגדיה בהודו: עשרות ילדים טבעו במהלך פסטיבל דתי - מאמצי החילוץ נמשכים

הפסטיבל הדתי ג'יביטפוטריקה הפך לזירת אסון כאשר לפחות 46 בני אדם, רובם ילדים, טבעו במהלך טקס טבילה • גורמי ממשל מסרו כי רבים התעלמו ממפלסי המים המסוכנים בנהרות ובחרו לבקר במקומות שלא אושרו על ידי המנהל המחוזי • הרשויות ממשיכות בחיפושים אחר נעדרים במחוזות רבים במזרח המדינה • קיים חשש כי מספר הקורבנות יעלה

ילדים משחקים בנהר בהודו. צילום: GettyImages

אסון כבד פקד היום (חמישי) את מזרח הודו כאשר לפחות 46 בני אדם, בהם 37 ילדים ושבע נשים, טבעו במהלך חגיגות פסטיבל דתי הינדי. הקורבנות מצאו את מותם בעת טבילה טקסית בנהרות ובבריכות ברחבי המדינה, למרות אזהרות הרשויות מפני מפלסי המים המסוכנים.

הודים חוגגים בפסטיבל האל גאנש (ארכיון), צילום: רויטרס

לפחות 46 אנשים, בהם 37 ילדים ושבע נשים טבעו בעת חגיגת פסטיבל דתי הינדי במזרח הודו, כך מסרו גורמים רשמיים מקומיים. מקרי המוות אושרו ב-15 מחוזות במהלך 24 השעות האחרונות. גורם רשמי בניהול אסונות במדינה מסר כי הקורבנות מצאו את מותם בעת טבילה טקסית בנהרות ובבריכות שעלו על גדותיהם עקב הצפות אחרונות.

פסטיבל ג'יביטפוטריקה, הנמשך שלושה ימים, מציין את רווחת הילדים מדי שנה וכולל גם צום של האמהות למענם. גורמים רשמיים בביהאר אמרו כי אנשים רבים התעלמו ממפלסי המים המסוכנים בנהרות בעת הטבילה לכבוד החג.

 

כעת, על פי הרשויות המקומיות, קיים חשש כי מספר ההרוגים הכולל עלול לעלות עוד. הממשל מסר כי משפחות וקרובי הקורבנות יקבלו פיצויים.

האירועים הטרגיים דווחו, כאמור, במספר מחוזות ברחבי המדינה, כולל מזרח ומערב צ'מפראן, נלנדה, אורנגבאד, קיימור, בוקסר, ועוד. הרשויות ממשיכות במאמצי החילוץ כדי לאתר את אלה שעדיין נעדרים. 

"מנהל המחוז מבצע הכנות מתאימות עבור כל אלה המבקרים בנהרות ובבריכות הייעודיות במהלך הפסטיבל. הבעיות מתעוררות כאשר אנשים הולכים למקומות שלא הוכנו על ידי המנהל," מסר מושל מחוז אורנגבאד לסוכנות הידיעות PTI.

תאונות קטלניות אירעו בעבר ברחבי הודו במהלך פסטיבלים גדולים, כאשר המונים התקבצו במרחבים צפופים עם מעט הקפדה על אמצעי בטיחות. ביולי, לפחות 121 אנשים נהרגו בהתקהלות באירוע דתי במדינת אוטר פרדש שבצפון. בשנת 2018, כמעט 60 אנשים נהרגו לאחר שרכבת התנגשה בהמון שצפה בחגיגות דוסהרה, פסטיבל הינדי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר