סין: מושלת הודחה לאחר שקיימה יחסים אסורים עם 58 מעובדיה

ז'ונג יאנג, מושלת מחוז בדרום מערב המדינה, נשלחה ל-13 שנות מאסר בעקבות שרשרת מעשי שחיתות והתנהלות לא נאותה • על פי חשיפה בכלי התקשורת במדינה, הבכירה חגגה במועדונים וטיפחה "הרמון" של עובדים גברים שסרו למרותה

המושלת המודחת ז'ונג יאנג. צילום: רשתות חברתיות

בכירה במנגנון השלטון המקומי בסין נידונה ל-13 שנים מאחורי סורג ובריח לאחר שהורשעה בשחיתות, קיום יחסים אסורים עם 58 מעובדיה וקהל של קרוב לשישה מיליון דולרים כשוחד.

על פי דיווח בעיתון הסיני בשפה האנגלית "סאות' צ'יינה מורנינג פוסט", הבכירה, ז'ונג יאנג, שימשה כמושלת במחוז קיאנן בפרובינציית גוויג'ואו בדרום מערב המדינה, מחוז בעל מבנה שלטון אוטונומי עם אוכלוסייה של מעל שלושה מיליון בני אדם.

המושלת בת ה-52 שימשה גם סגנית מזכיר המפלגה הקומוניסטית במחוז, תפקיד שהקנה לה עוד סמכויות נרחבות ובעברה כיהנה כנציגה בקונגרס בביג'ינג. בחודש ינואר חשף סרט תיעודי שהוכן על ידי תחנת רדיו וטלוויזיה מקומית סדרה של מעשי שחיתות חמורים שביצעה ז'ונג במהלך כהונתה.

על פי הדיווחים, במקרה אחד אישרה ז'ונג לקבלן מקומי, עמו היו לה קשרים קרובים, פיתוח של חלקת שטח עצומה בתוך פארק טכנולוגי קיים, מיזם ממנו משכה סכומים גדולים של כסף.

אך הפרשה שהתפוצצה בכלי התקשורת בסין הייתה סדרה ארוכה מאוד של קשרים שניהלה ז'ונג עם 58 גברים שהיו כפופים לה וביקשו להתקרב אליה בשביל טובות הנאה. חלק מהגברים טענו בחקירה כי הם קיימו עמה יחסים בתקווה לקבל קידום ואילו אחרים טענו שהמעשים נכפו עליהם בשל מעמדה. על פי חשיפה בכלי התקשורת בסין, ז'ונג נראתה במועדוני לילה ובברים בחברת עמיתים גברים ותועדה כשהיא רוכשת קונדומים.

שוטרים סמוך לבניין הקונגרס בבייג'ינג, סין, צילום: איי.פי



בחודש אפריל, לאחר חשיפת הפרשה בכלי התקשורת,  הודחה ז'ונג מתפקיד המושלת ובחודש ספטמבר גורשה משורות המפלגה הקומוניסטית, צעד חריג אפילו במקרי שחיתות. בווידוי מצולם אמרה ז'ונג: "השחיתות שלי נבעה מהאמונה המוטעית שאני צריכה לטפח אנשי עסקים נאמנים שיטפלו בסוגיות הפוליטיות עבורי".

חשוב לציין שבסין האשמות בשחיתות וקיום יחסים אסורים משמשות לעיתים קרובות לחיסול חשבונות בתוך צמרת המפלגה הקומוניסטית והתקשורת במדינה, שכולה נשלטת על ידי המדינה, משתפת פעולה עם מהלכים שכאלו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר