בעקבות הרעב ההמוני: זימבבואה תאכיל את האוכלוסייה בבשר פילים

המדינה האפריקנית מתכננת להרוג 200 פילים שחיים באזורים מוגנים • לאחרונה החליטה גם נמיביה השכנה לערוך דילול באוכלוסיית הפילים, ולחלק את הבשר לאנשים שנפגעו מהבצורת

פילים בשמורה בזימבבואה . צילום: רויטרס

צעד חריג בזימבבואה כדי להתמודד עם הרעב ההמוני: המדינה האפריקנית מתכננת להרוג 200 פילים שחיים באזורים מוגנים ולהשתמש בבשרם כדי להאכיל אזרחים, כך דיווחה היום (שלישי) סוכנות רויטרס. בפעם האחרונה נקטו השלטונות בצעד זה ב-1988. לאחרונה החליטה גם נמיביה השכנה לדלל 83 פילים, ולחלק את בשרם לאנשים שנפגעו מהבצורת.

זימבבואה סובלת השנה ההבצורת הקשה ביותר מזה ארבעה עשורים. הבצורת, שנגרמה בשל תופעת אל ניניו, השמידה יבולים רבים בדרום היבשת, והשפיעה על 68 מיליון בני אדם.

 דובר רשות הפארקים וחיות הבר של זימבבואה, טינשה פאראוו, אמר לרויטרס כי "אנחנו עובדים על הפרטים האחרונים של התוכנית. בשר הפילים יחולק לקהילות בזימבבואה שנפגעו מהבצורת".

חשש מהשלכות הבצורת, צילום: אי.פי

פאראוו גם טען שהדילול הוא גם חלק ממאמצי המדינה לצמצם את הצפיפות בפארקים, שיכולים להכיל רק 55,000 פילים. בזימבבואה חיים יותר מ-84,000 פילים.

ההערכה היא שיותר מ-200,000 פילים חיים בשמורת מוגנות בשטח המתפרש על פני חמש מדינות בדרום היבשת: בזימבבואה, זמביה, בוצואנה, אנגולה ונמיביה - מה שהופך את האזור לביתה של אחת מאוכלוסיות הפילים הגדולות בעולם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר