הרס ברחובות העיר שנגחאי כתוצאה מסופת הטייפון בבינקה. צילום: רויטרס

מאות אלפי מפונים: סופת טייפון אדירה מכה בשנגחאי

הסערה החמורה ביותר שפקדה את העיר מאז שנת 1949 הפכה רחובות לנהרות שוצפים וגרמה ל-400,000 בני אדם לעזוב את בתיהם בעיר השנייה בגודלה בסין • יותר מ-60,000 אנשי כוחות החילוץ וההצלה נשלחו לעיר מרחבי המדינה

[object Object]

שנגחאי, הכרך הגדול ביותר בסין והמרכז הכלכלי החשוב במדינה, שותקה כתוצאה מספות טייפון אדירה שהכתבה בעיר היום (שני) בעוצמה של רוחות וגשמים שלא הורגשה בעיר מאז שנת 1949.

עם רוחות בעוצמה של 55 קמ"ש ומטחי גשם עזים, סופת הטייפון בבינקה הביאה לפינויים של יותר מ-400,000 בני אדם ממקומות נמוכות הקרובים למקווי מים בעיר. 10,000 עצרים ברחבי העיר הופלו על ידי הרשויות באופן מבוקר על מנת למנוע את נפילתם וגרימת נזק לרכוש, למרות זאת קווי החשמל של העיר נפגעו באופן קשה כתוצאה מעצים שקרסו.

סופת הטייפון בבינקה זורעת הרס ברחובות שנגחאי // צילום: רויטרס



יותר מ-60,000 אנשי כוחות חילוץ והצלה הובאו לעיר ממחוזות אחרים בסין וסייעו בפינוי התושבים מאזורים המועדים לפורענות. תגובת המנע של הרשויות מנע המקרי מוות ופציעה ועד כה נרשם רק מקרה אחד של אישה שנפצעה כתוצאה מחפץ שהתעופף ברוחות העזות.

יותר מ-1,400 טיסות בוטלו כתוצאה ממזג האוויר הקיצוני בשני שדות התעופה המרכזים של המטרופולין העצום ו-570 רכבות נוסעים בוטלו במהלך היממה החולפת. המהלך גרם לשיבושים חמורים למיליוני הנוסעים ברחבי סין שנמצאים בתנועה בשל פסטיבל הסתיו, אחד מהחגים הרשמיים בסין.

רוב אתרי התיירות בעיר, בהם פארק השעשועים של חברת דיסני, הודיעו על סגירת מתקניהם עד יום רביעי לפחו תבשל מזג האוויר הקיצוני. מעבורות המשמשות לחציית נוסעים בין חלקי העיר הפסיקו גם הן את תנועתן ורוב התנועה בעיר משותקת לגמרי. במהלך היום צפויה עין הסערה לנוע מזרחה למחוז ג'יאנגסו אך גשמים כבדים עדיין צפוים בעיר עצמה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו