"הסבלנות שלנו מוגבלת": במוסקבה מאשימים - המערב החליט לאפשר לאוקראינה לתקוף בעומק רוסיה

סגן שר החוץ הרוסי סרגיי ריאבקוב: "מדינות המערב כבר החליטו לאפשר לאוקראינה לבצע תקיפות נגדנו באמצעות טילים ארוכי טווח" • טען: "קייב כבר עודכנה על ההחלטה"

טיל AGM-158 JASSM. אספקתו צפויה להתעכב. צילום: חיל האוויר האמריקני

"מדינות המערב כבר החליטו לאפשר לאוקראינה לבצע תקיפות בעומק רוסיה באמצעות טילים ארוכי טווח", כך טוען סגן שר החוץ הרוסי סרגיי ריאבקוב. לפי סוכנות הידיעות TASS, ריאבקוב הוסיף כי "קייב כבר עודכנה על ההחלטה".

תיעוד מהזירה: רגע פגיעת כטב"מ אוקראיני בתחנת כוח ברוסיה (01.09.24)

מוקדם יותר, אמר דמיטרי מדבדב, נשיא רוסיה לשעבר וסגן יו"ר המועצה לביטחון לאומי של הפדרציה הרוסית, כי "למוסקבה יש את הבסיס הרשמי להשתמש בנשק גרעיני, על אף שבחרה לא להשתמש בו עד כה". מדבדב הוסיף: "הסבלנות שלנו מוגבלת, אנחנו עשויים לפעול בדרך שאינה גרעינית".

בתוך כך, אתמול סגן שר הביטחון הרוסי, אלכסנדר פומין, אמר בכנס ביטחון בסין כי למדינתו יש "ניסיון ייחודי" בהתמודדות עם מגוון כלי נשק מערביים במהלך הלחימה באוקראינה. לדבריו, רוסיה מעוניינת לשתף ידע זה עם בעלות בריתה, כך דווח בסוכנות הידיעות הרוסית RIA.

נשיא רוסיה פוטין ונשיא איראן ראיסי לוחצים ידיים בסמרקנד, בספטמבר אשתקד, צילום: רויטרס

פומין הוסיף כי המלחמה של רוסיה באוקראינה "המציאה מחדש את הלוחמה המודרנית". הוא טען כי המערכה הוכיחה את יכולתם של כלי הנשק הרוסיים להתגבר על אלה של המערב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר