מפגן הכוח המאיים של קים ג'ונג און: קורא להרחבת שיתוף הפעולה עם רוסיה ונותן הצצה נדירה לתוכנית הגרעין

צפון קוריאה פרסמה בפעם הראשונה תמונות ממתקן העשרת אורניום • "הנשק הגרעיני שלנו הכרחי להגנה עצמית וליכולת למתקפת מנע", טוען ג'ונג און, ומוסיף כי "האיומים הגרעיניים נגדנו" חצו את הקו האדום • בתוך כך, ראש המועצה לביטחון של רוסיה, סרגיי שויגו, הגיע לעיר הבירה פיונגיאנג ונפגש שם עם שליט המדינה • ביידן וסטארמר: "מביעים דאגה מכך שאיראן וצפון קוריאה מספקות נשק לרוסיה"

הסיור של קים במתקן העשרת האורניום. צילום: EPA

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און קרא הבוקר (שבת) להרחבת שיתוף הפעולה עם רוסיה בעתיד, זאת לאחר שאתמול צפון קוריאה סיפקה הצצה נדירה לתוכנית הגרעין שלה ופרסמה בפעם הראשונה תמונות ממתקן העשרת אורניום.

קים ג'ונג און סוקר ראשי קרב גרעיניים חדשים (ארכיון) // רויטרס

סיור של השליט ג'ונג און במתקן הגרעין תועד ופורסם בערוצי התקשורת הצפון קוריאנית. בדיווחים נאמר כי קים קרא להמשיך לייצר צנטריפוגות במטרה להעצים את הארסנל הגרעיני של המדינה, והדגיש כי הדבר הכרחי להתמודדות עם איומים מארה"ב ובעלות בריתה, וליכולת לבצע מתקפת מנע. לדבריו, "האיומים הגרעיניים נגד צפון קוריאה" חצו את הקו האדום.

הפרסום הפתאומי והחריג של התמונות ממתקן העשרת האורניום נועד להשפיע על הבחירות בארה"ב בנובמבר, כך אומרים מומחים. פרשן בכיר במכון הקוריאני לאיחוד לאומי, טוען כי התמונות מעבירות מסר לממשל הבא שייבחר, כי "בלתי אפשרי לפרז את צפון קוריאה מנשק גרעיני". 

הצצה נדירה לתוכנית הגרעין של צפון קוריאה. קים ג'ונג און בסיור, צילום: EPA

בתוך כך, במסגרת שיתוף הפעולה בין המדינות, שמדאיג את המערב, ראש המועצה לביטחון של רוסיה סרגיי שויגו הגיע אתמול לצפון קוריאה ונפגש עם ג'ונג און בפיונגיאנג, כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס". במקביל, בפגישה בין נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר אתמול בוושינגטון, השניים "הביעו דאגה מכך שאיראן וצפון קוריאה מספקות לרוסיה נשק קטלני לטובת מלחמתה באוקראינה". 

ראש המועצה לביטחון של רוסיה סרגיי שויגו בביקור בצפון קוריאה, צילום: AFP

כידוע, למרות שמוטלות עליה סנקציות של האו"ם, ממשיכה צפון קוריאה לפתח את הארסנל הגרעיני שלה, כשהדבר מתאפשר, בין השאר, בזכות סיוע מבעלות הברית רוסיה וסין. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר