ונצואלה: מנהיג האופוזיציה נמלט מהמדינה לספרד

אדמונדו גונסלס הגיש בקשה למקלט מדיני לאחר שהתובע הכללי במדינה איים לעצור אותו בחשד שהשתתף בארגון מחאות האופוזיציה • מנהיגת המחאה הפופולרית מריה קורינה מצ'אדו נותרה במדינה אך ירדה למחתרת מחשש למעצר

מועמד האופוזיציה בוונצואלה אדמונדו גונסלס. צילום: איי.פי

מנהיג האופוזיציה בוונצואלה והמועמד לנשיאות מטעמה בבחירות האחרונות, אדמונדו גונסלס, נמלט מהמדינה לספרד לאחר שעלה חשש שייעצר על ידי ממשלתו של שליט המדינה, ניקולאס מדורו.

גונסלס הודיע כי יבקש מקלט מדיני במדינה האירופית, זאת לאחר שהתובע הכללי במדינה, טרק וויליאם סאב, איים לעצור אותו בחשד שעמד מאחורי מחאה נגד תוצאות הבחירות. גונסלס בן ה-75, דיפלומט בעברו, נבחר על ידי ברית כוחות האופוזיציה במדינה להתמודד לנשיאות לאחר שמועמדותו של מנהיגת האופוזיציה מריה קורינה מצ'אדו, נפסלה מלהשתתף בבחירות.

דלסי רודריגס, יועצת בכירה של השליט מדורו, פרסמה הודעה ברשת החברתית אינסטגרם כי גונסלס הורשה לעזוב את המדינה כפשרה לה הסכים המשטר מתוך "רצון להביא לרוגע ולהפסקת האלימות". יותר מ-20 בני אדם נהרגו בהפגנות שהתרחשו במדינה לאחר הבחירות ויותר מ-2,000 מפגינים נעצרו והואשמו בעבירות הקשורות לטרור.

מנהיגי האופוזיציה בוונצואלה במהלך ההפגנות במדינה, צילום: רויטרס

עזיבתו של גונסלס היא מכה לאופוזיציה במדינה, שרבים ממנהיגיה נמלטו מחוץ למדינה והותירו את המאבק במדורו ללא הנהגה משמעותית. מנהיגת האופוזיציה מצ'אדו נותרה בוונצואלה אך ירדה למחתרת, כשהיא מופיעה לעיתים נדירות וקוראת להפלת השלטון.

מומחים ברחבי העולם קבעו כי התנהלות המשטר בוונצואלה מצביעה על כך שתוצאות הבחירות לנשיאות המדינה, שהתקיימו לפני כחודשיים, זויפו על ידי המשטר. מאות אלפים יצאו להפגין במדינה, הנשלטת על ידי מפלגתו של מאדורו וקודמו בתפקיד, הוגו צ'ווס, מאז תחילת שנות ה-2000.  

ח״כ שרן השכל (הימין הממלכתי) אמרה בתגובה על בריחתו של גונסלס: "לא ניתן לעבור על סדר היום אל מול חדשות על עיוות בחירות, דיכוי ורדיפה פוליטית כמו אלו המתרחשים בימים אלו בונצואלה על ידי שלטון ניקולאס מדורו. כבר לפני חודש פניתי לראש הממשלה ולשר החוץ בדרישה להכיר פומבית באדמונדו גונזלס כנשיא הנבחר הלגיטימי של ונצואלה, ולעמוד לצד המדינות החופשיות ובזכותם של אזרחי ונצואלה לבחור את מנהיגיהם באופן חופשי. יש להוקיע את שלטון מדורו לאלתר ולהסיר כל תמיכה פומבית, מדינית וכלכלית בשלטונו". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר