בקרוב אצלנו? המדינה המתקדמת שמשיקה את רפורמת "ארבעה ימי עבודה בשבוע"

הממשלה היפנית מציעה תמריצים לחברות המאמצות מודל עבודה גמיש, במטרה לשפר את איזון החיים ולהגדיל את כוח העבודה • "שואפים ליצור מעגל מידות טובות של צמיחה וחלוקה"

יפן. צילום: AFP

יפן, מדינה הידועה בתרבות העבודה האינטנסיבית שלה עד כדי כך שיש בשפתה מונח המתאר מוות כתוצאה מעבודת יתר, מנסה להתמודד עם מחסור מדאיג בכוח אדם על ידי עידוד אנשים וחברות לאמץ שבוע עבודה בן ארבעה ימים בלבד.

ממשלת יפן הביעה לראשונה תמיכה בשבוע עבודה מקוצר בשנת 2021, לאחר שחברי הפרלמנט אישרו את הרעיון. על פי נתוני משרד הבריאות, העבודה והרווחה, רק כ-8% מהחברות ביפן מאפשרות לעובדים לקחת שלושה ימי חופש או יותר בשבוע, בעוד 7% נותנות לעובדיהן את יום החופש האחד המחויב על פי חוק.

"לאפשר לכל עובד ועובדת תחזית טובה יותר לעתיד", צילום: אילוסטרציה: GettyImges

בתקווה להגדיל את שיתוף הפעולה, במיוחד בקרב עסקים קטנים ובינוניים, השיקה הממשלה מסע "רפורמה בסגנון העבודה" המקדם שעות עבודה מקוצרות והסדרים גמישים אחרים, יחד עם הגבלות על שעות נוספות וחופשה שנתית בתשלום. לאחרונה, משרד העבודה החל להציע ייעוץ חינם, מענקים ומאגר גדל של סיפורי הצלחה כמוטיבציה נוספת.

באתר האינטרנט של המשרד נכתב: "על ידי מימוש חברה בה עובדים יכולים לבחור ממגוון סגנונות עבודה בהתאם לנסיבותיהם, אנו שואפים ליצור מעגל מידות טובות של צמיחה וחלוקה, ולאפשר לכל עובד ועובדת תחזית טובה יותר לעתיד."

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר