דרך הגבול המבוצר בעולם: חייל צפון קוריאני הצליח לערוק לדרום

לוחם בצבא של המדינה המסוגרת בעולם הצליח לחצות את השטח המפורז עם השכנה מדרום ולהסגיר את עצמו לידי הרשויות • מדובר בעריק השני מצבא צפון קוריאה בתוך שבועיים

חיילים צפון קוראניים ניצבים מול חיילים דרומיים בשטח המפורז. צילום: איי.פי

דרום קוריאה: חייל צפון קוריאני הצליח לחצות את השטח המפורז בין הצפון והדרום ולהיכנס לשטחה של דרום קוריאה, ככל הנראה בכוונה לערוק, כך דיווחה הבוקר (שלישי) סוכנות הידיעות הקוריאנית "יונהאפ".

הצבא הדרום קוריאני פרסם הודעה קצרה לפיה "חשוד צפון קוריאני אח נאסף על ידי כוחות הצבא בחזית המזרחית והוא הועבר לטיפול הרשויות הרלוונטיות". מור ביטחוני סיפר לסוכנות הידיעות "יונהאפ" כי החשוד היה חייל והוא הצליח לחצות לבדו את השטח המפורז, אחד האזורים השמורים והמבוצרים על הפלנטה.

מהצבא נמסר כי לא זוהתה כל תנועה מצד הצבא הצפון קוריאני במטרה לנסות ולהשיב את העריק. במקרים רבים, פיונגיאנג מסתכנת בהפרה של הסכם שביתת הנשק על מנת לצוד עריקים שהצליחו לצאת מגבולה הדרומי של המדינה.

הגבול בין צפון ודרום קוריאה, צילום: איי.אף.פי



מדובר במקרה השני בתוך שבועיים של חייל צפון קוריאני שעורק לדרום. בשבוע שעבר הצליח חייל צפון קוריאני לשחות ולצלוח את אחד המפרצים באזור הגבול ולהגיע לשטחה של דרום קוריאה. בחודש שעבר דווח על דיפלומט בכיר בשירות החוץ הצפון קוריאני שערק לדרום, לאחר שסורב לקבלת טיפול רפואי.

בשנת 2020, בעקבות מגפת הקורונה, צפון קוריאה הידקה את שליטתה באזור הגבול עם סין ובכך גדעה כמעט לגמרי את תנועת העריקים החוצה מהמדינה. מאז מבריחים ועריקים חזרו לפעול בגבולותיה של המדינה, אך מספרם נותר נמוך בהרבה מזה שקדם למגפה. ייתכן כי הקושי ביציאה מהמדינה דרך גבולה הצפוני גורם לתושבים מסוימים להסתכן ולנסות להימלט מהדיקטטורה המסוגרת דרך גבולה הדרומי, משימה השקולה כמעט להתאבדות בשל הסיכון לצליפה, דריכה על מוקש ומעצר על ידי משמר הגבול של פיונגיאנג.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר