אלימות דתית: גל פרעות מוסלמיות נגד הינדים בבנגלדש

לפחות שישה בני אדם נהרגו ועשרות מקדשים הוצתו בפרץ אלימות בין־דתית קשה במדינה המוסלמית • מתפרעים ביצעו לינץ' בגברים הינדים בבירה דאקה

הרס ברחובות דאקה לאחר המהומות. צילום: איי.אף.פי

טרגדיה בתת היבשת ההודית: לפחות שישה בני אדם נהרגו ועשרות מבנים הוצתו בגל של פרעות במיעוט ההינדי בבנגלדש - זאת בצל המחאות שהביאו להפלת השלטון במדינה ולהתפטרות ראש הממשלה אתמול.

לפחות שלושה מקדשים הינדואים הוצתו, ועוד עשרות חנויות של בני המיעוט ההינדי נבזזו והוצתו, במדינה שבה רוב מוסלמי גדול. סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות מראים מקרים של לינץ' שבוצע באזרחים הינדים, ושריפה של מקומות פולחן.

בנגלדש: מקדש הינדואיסטי שהוצת על ידי פורעים מוסלמים // מתוך X

מי שעומד מאחורי התקיפות, שמתרחשות גם בערים הגדולות וגם בקהילות כפריות קטנות יותר, הם בעיקר אסלאמיסטים קיצוניים שרואים בהתפוררות הסדר במדינה הזדמנות לפעולות נקם בשכניהם, בהם הם רואים כופרים. מפלגת האופוזיציה העיקרית בבנגלדש, ה"ג'מעת אל אסלאמי" דוגלת בפרשנות מחמירה של האסלאם ובמשך שנים הפיצה תעמולה נגד הקהילה ההינדית במדינה.

אנשי דת מוסלמים שומרים על מקדש הינדואי בבנגלדש,

לצד הפרעות, אזרחים מוסלמים, בהם מנהיגי דת, התגייסו להגן על מקומות תפילה של המיעוט ההינדי ותועדו כשהם ישבים בפתחי המקדשים עם אפודים זוהרים ושומרים על המקום. רבים מהמשתתפים במחאה במדינה, סטודנטים חילונים, שילבו זרוע יחד עם גורמים אסלאמיסטים בניסיון להפיל את השלטון במדינה וכעת מתחילות להתגלע המחלוקות בין קבוצות האופוזיציה.

מוקדם יותר היום התפזר הפרלמנט במדינה לאחר שהמון מפגינים פרץ למקום וגרם למהומה. אתמול נמלטה מהמדינה ראש הממשלה שייח חסינה, לאחר שהודיעה על התפטרותה במהלך הסתערות של ההמון על מעונה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר