ונצואלה: מחאות ענק בטענה לזיוף תוצאות הבחירות

אלפים יצאו לרחובות בבירה קראקס בזעם על ניצחון מדורו בבחירות לנשיאות • המוחים הקימו מחסומים והתעמתו עם כוחות הביטחון • מדורו השתלח בנשיא ארגנטינה: "פשיסט נאצי"

מפגינים בקראקס, בירת ונצואלה, נגד שלטונו של הנשיא ניקולאס מדורו. צילום: איי.פי

אלפים יצאו לרחובות בבירת ונצואלה קראקס במחאה על טענות זיופים בתוצאות הבחירות למדינה, שהעניקו ניצחון מפוקפק לנשיא המכהן מדורו. 

מוחים הקימות מחסומים ובריקדות והתעמתו עם כוחות הביטחון ואנשי המיליציות הנאמנות למשטר. סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות הראו מעצר של פעילי אופוזיציה ועיתונאים בבתיהם על ידי כוחות המשטר, דבר שהגביר את הזעם הציבורי וסייע לרבים להתגבר על הפחד מאנשי המיליציה של המשטר הסוציאליסטי. 

שליט ונצואלה, ניקולאס מדורו, בחר לחגוג את נצחונו בבחירות לנשיאות המדינה בהשתלחות מתוקשרת בנשיא ארגנטינה, חאבייר מיליי, שביקר את הוגנות בחירות וקרא להדחתו של מדורו.

"מילאיי הוא פשיסט נאצי. הוא לא ישרוד סיבוב אחד בקרב אגרופים נגדי", אמר מדורו במהלך עצרת של תומכיו בבירה קראקס. מוקדם יותר היום מיליי כתב ברשת החברתית אקס:"ונצואלה בחרה לסיים את הדיקטטורה הקומוניסטית של ניקולס מדורו. ארגנטינה לא תכיר בעוד בחירות מזויפות". 

מפגינים מתעמתים עם כוחות המשמר הלאומי בוונצואלה

על מנת למנוע התפרצות של מחאה בעקבות החשד לזיוף תוצאות הבחירות, אלפי אנשי המיליציה האזרחים הנאמנה למדורו הגיעו לרחובות הבירה קראקס כשהם חמושים ורכובים על אופנועים, באיום גלוי על מפגינים פוטנציאליים. אך אזרחי הבירה מצאו דרכים אחרות להביע את זעמם על המשך שלטונו בן 11 השנים של מדורו.

סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות הראו אזרחים צועקים ודופקים עם מ כסי פחים ברחובות בשכונות שונים בבירה. כבישים ורחובות מרכזיים נותרו ריקים מאדם לאורך שעות הבוקר לאחר פרסום התוצאות, מאחר שהתושבים חששו מאלימות.  

מפגינות מתעמתות עם שוטרים בקראקס, צילום: איי.פי

"כל מה שרציתי זה שינוי, להחזיר את המדינה הזו למסלול הנכון", סיפרה מרלין סלס, בת 45 תושבת העיר קרקס לעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל". סלס סיפרה כי בכוונתה לנסות לעזוב את המדינה בשנה הקרובה. מנהיגת האופוזיציה שלא הורשתה להתמודד בבחירות, מריה קורינה מצ'אדו, הגיבה על התוצאות ואמרה: "ניצחנו, וכולם יודעים את זה. הקהילה הבינלאומית ראתה איך ונצואלה הצביעה למען שינוי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר