קניה: מפגינים הסתערו על הפרלמנט והציתו את המבנה

לפחות עשרה הרוגים בעימותים בין מוחים למשטרה בבירה ניירובי, לאחר שמחאה נגד רפורמה כלכלית במדינה האפריקנית יצאה משליטה • מפגינים פרצו לבניין הפרלמנט, בזזו את המקום ושרפו את המבנה • בין הנוכחים במקום - אחותו למחצה של נשיא ארה"ב לשעבר - ברק אובמה

מפגינים מפנים מוחה שנפגע מירי המשטרה סמוך לפרלמנט בניירובי, בירת קניה. צילום: איי.פי

דם והמהומות בקניה: המונים הסתערו היום (שלישי) על בניין הפרלמנט בבירת קניה ניירובי לאחר שחברי הפרלמנט היו צפויים להצביע על רפורמה כלכלית שנויה במחלוקת. המוחים פרצו למבנה, בזזו את המקום והציתו אש.

על פי דיווחים בכלי התקשורת המקומיים, המשטרה הגיבה בירי אש חיה לעבר המוחים ולפחות עשרה בני אדם נהרגו. צוות של רשת החדשות האמריקנית CNNA דיווח כי אנשיו חזו בלפחות שתי גופות של מפגינים שרועות ברחבה שמול הפרלמנט.

הרוגים והצתות במהלך מהומות בפרלמנט בקניה



מחוקקים ששהו במבנה הובהלו מחוץ למתחם, ככל הנראה תוך שימוש במנהרה תת קרקעית. המתפרעים תועדו כשהם בוזזים מזון בקפיטריה של הפרלמנט ועל פי הדיווח חנית סמלית שמשמשת כאחד מסמלי הבית נגנבה על ידי הפורצים. בנוסף להצתת המבנה, המתפרעים שלחו אש גם במשאית צבאית שהביאה חיילים ושוטרים לזירת האירוע.

אאומה אובמה, אחותו למחצה של נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, נכחה בהפגנות ונפגעה משאיפת גז מדמיע. "לא יכולתי לראות כלום. הם יורים גז מדמיע בלי חשבון. אני פה בשביל למחות על מה שקורה, הקנייתים הצעירים מוחים בשביל הזכויות שלהם", אמרה אובמה.



המפגינים הכריזו על שבעה "ימי זעם" בעקבותה כוונה להעביר את החקיקה, שתגדיל באופן משמעותי את נטל המס, בעיקר על המגזר השכיר במדינה, במסגרת תוכנית כלכלית שמטרתה להצעיד קדימה את המשק של המדינה האפריקנית הענייה.

נשיא קניה, וויליאם רוטו, אמר כי הוא מעוניין בדיאלוג עם המפגינים ואמר כי הוא "גאה" בהם על מעורבותם בגורלה של ארצם. עם זאת, כוחות הביטחום במדינה, אחת הדמוקרטיות היציבות באפריקה, הואשמו באלימות קשה כלפי אנשי ארגון המחאה, כולל מעצרים באישון לילה ושימוש בעינויים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר