רעייתו של ההיסטוריון נועם חומסקי הכחישה כי הלך לעולמו

חומסקי בן ה-95, אחד הבלשנים המשפיעים בהיסטוריה, לקה בשבץ לפני כשנה ואושפז לאחרונה בבית חולים בברזיל • הוא נחשב לאיש שמאל רדיקלי ולמבקר בולט של ישראל • בעבר אמר כי "ישראל מדינה מנוולת, שנוקטת מדיניות אפרטהייד" וכניסתו לארץ עוכבה

ההיסטוריון והפילוסוף נועם חומסקי. צילום: GettyImages

רעייתו של ההיסטוריון היהודי-אמריקני נועם חומסקי הכחישה הלילה (בין שלישי לרביעי) כי הלך לעולמו. במייל ששיגרה לסוכנות הידיעות AFP כתבה ולריה וסרמן: "זה שקר, הוא מרגיש טוב".

ההכחשה הגיעה לאחר שבברזיל דווח כי חומסקי בן ה-95 אושפז בבית החולים בסאו פאולו. לפני כשנה חומסקי עבר אירוע שבץ ומאז הוא חווה קשיים בריאותיים, כשבין היתר הוא מתקשה לדבר ולהזיז את צד ימין של גופו.

מעביר ביקורת על ישראל, נפגש בעבר עם נסראללה. נועם חומסקי, צילום: רויטרס

בעבר אמר כי "ישראל מדינה מנוולת, שנוקטת מדיניות אפרטהייד", מה שהוביל לעיכוב כניסתו לארץ בשנת 2010, כשניסה להיכנס מגשר אלנבי כדי להרצות באוניברסיטת ביר זית. גורמים באוניברסיטה אמרו כי הוא עוכב במעבר הגבול ארבע שעות.

חומסקי הוא מייסד אסכולת הבלשנות הגנרטיבית, והוגה היררכיית חומסקי, שיטת מיון של שפות פורמליות. הבלשנות הגנרטיבית נקראת גם על שמו, "בלשנות חומסקיאנית". הוא כתב יותר מ־150 ספרים בנושאי בלשנות, מלחמה, פוליטיקה ותקשורת המונים.

הוא נחשב כאקטיביסט מהשמאל הרדיקלי ופעל נגד המלחמה בוויטנאם וכן למען איכות הסביבה. הוא נחשב למבקר ידוע של ישראל, ובעבר אף נפגש עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר