דרום קוריאה תציב רמקולים שישמיעו דברי תעמולה בגבול עם קוריאה הצפונית

אחרי שפיונגיאנג חידשה את שליחת בלוני האשפה לשטחה של דרום קוריאה, סיאול החליטה להתקין מחדש את הרמקולים באזורי הגבול המבוצרים • הרמקולים פעלו בעבר במהלך דומה, אך הוסרו בעקבות ועידת פסגה שהתקיימה בין מנהיגי המדינות

מלחמת בלונים: דרום קוריאה תציב רמקולים שישמיעו דברי תעמולה בגבול עם קוריאה הצפונית. צילום: אי.פי.אי

מעשה ב(מלחמת) בלונים: בתגובה להמשך שליחת בלוני האשפה על ידי פיונגיאנג, קוריאה הדרומית הודיעה היום (ראשון) כי היא תחדש את שידורי התעמולה נגד הצפון באזורי הגבול. המהלך של סיאול, כך על פי דיווחים, עשוי לגרור תגובה צבאית של צפון קוריאה.

חיילים דרום קוריאנים בודקים את האשפה מהבלונים, צילום: אי.פי

בתום פגישת חירום ביטחונית בראשות, דרום קוריאה הכריזה שתחזור להשמיע דברי תעמולה באמצעות רמקולי ענק בגבול עם שכנתה, זאת בתגובה לבלונים מלאי זבל שצפון קוריאה הפריחה לכיוון דרום.

ראש הביטחון הלאומי, צ'אנג הו-ג'ין וגורמי ביטחון דרום קוריאניים אחרים גינו את פיונגיאנג על ניסיונה לגרום ל"חרדה" בקוריאה הדרומית והדגישו שהיא תהיה "האחראית הבלעדית" לכל הסלמה עתידית בין המדינות.

אשפה ברחובות ערים דרום קוריאניות, צילום: אי.אף.פי

הרמקולים, שיוצבו בסביבת הגבול ויופנו צפונה במטרה להכעיס את המדינה הדיקטטורית, פעלו בעבר במהלך דומה שדרום קוריאה ביצעה, אך הוסרו לבסוף בעקבות ועידת פסגה שהתקיימה בין מנהיגי המדינות השכנות.

לפי דיווח של סוכנות הידיעות האמריקנית AP, המטות המשולבים של קוריאה הדרומית מסרו כי זיהו כ-330 בלונים ששוגרו מהצפון מאז אתמול בערב, וכ-80 נמצאו בשטח המדינה נכון להיום בבוקר.

הגבול בין קוריאה הדרומית לקוריאה הצפונית, צילום: אי.פי

דרום קוריאה אמרה כי בסוף השבוע מאות בלונים עם אשפה שולחו אל שטח המדינה, ימים ספורים לאחר שפעילים דרום קוריאנים הפריחו בלונים משלהם כדי לפזר עלוני תעמולה בצפון.

סגן שר ההגנה של צפון קוריאה, קים קאנג איל, אמר בשבוע שעבר שארצו תפסיק את מבצע הבלונים, אך איים לחדש אותו אם פעילים דרום קוריאנים ישלחו שוב עלוני תעמולה נגד משטרו של קים.

קים ג'ונג און עם חיילים בגבול בין המדינות, צילום: אי.פי

נזכיר כי בתחילת השבוע, סיאול זעמה ומסרה ששיגור בלוני האשפה הוא מהלך "חסר היגיון" ו"ברמה נמוכה". היא הזהירה כי תנקוט צעדים משמעותיים ומיידיים נגד צפון קוריאה. ביום ראשון, מסר המשטר בפיונגיאנג שהוא יפסיק להפריח את הבלונים, אחרי שלטענתו שיגר בימים האחרונים לשכנה מדרום "אלפי בלונים, עם 15 טונות של אשפה". 

המועצה לביטחון לאומי בסיאול אמרה בשבוע שעבר כי ההסכם שנחתם לפני שש שנים יושעה עד לשיקום האמון ההדדי בין המדינות. ההסכם מ-2018, שהושג במהלך תקופה נדירה וקצרה של פיוס בין הקוריאות, מחייב אותן להפסיק כל פעילות עוינת זו נגד זו – כולל התעמולה בקרבת הגבול.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר