מתייצבים לצד ישראל: העיתון הקנדי פרסם גליון מיוחד לציון חצי שנה לטבח של חמאס

ה"נשיונל פוסט" השמרני הדפיס מהודרה מיוחדת לזכר נפגעי מתקפת הטרור ול"שיקוף הסכנה של תנועת הג'יהאד העולמית" • ראש המפלגה השמרנית בקנדה התייצב הגיע לאירוע זיכרון בבית כנסת "במטרה להראות שאנו עומדים כתף לצד כתף עם העם היהודי"

שער העיתון הקנדי "נשיונל טיימס" המוקדש לציון חצי שנה ל-7 באוקטובר. צילום: צילום מסך

דווקא בתקופה בה דעת הקהל העולמית, ובמערב בפרט, פונה יותר ויותר נגד ישראל, כלי תקשורת  גדול בקנדה, המזוהה עם הימין השמרני במדינה, החליט להזכיר לקוראיו כיצד החלה הלחימה ברצועת עזה ולמה.

העיתון "נשיונל טיימס" הקנדי הקדיש גליון מיוחד בן 24 עמודים בדפוס לאירועי 7 באוקטובר כשכל עמודיו מוקדשים לסיפורים ותיעוד ממתקפת הטרור והטבח של חמאס על יישובי הדרום. בעיתון העלו לאתר האינטרנט קישור שבו ניתן להוריד את הגליון המיוחד, שם נכתב: "יש שני קווי עלילה נפרדים מאז 7 באוקטובר, המלחמה בין ישראל וחמאס והעלייה המחרידה באנטישמיות ברחבי העולם".

"המחיר המזעזע של האלימות המינית ב-7 באוקטובר",

"אנו בחרנו להקדיש את עצמנו לסיפורים שמאחורי המלחמה: מדוע לחמאס אין כל עניין בשלום, המטרות הגדולות יותר של תנועת הג'יהאד, הבעיות הקשות של האו"ם והדרך שבה הן מזינות את העימות והשאה, השימוש של המחבלים באלימות מינית, ועוד", נכתב באתר.

"צפיתי בחמאס מכה אנשים חפים מפשע למוות", צילום: צילום מסך

"העיתונות שאנו עושים אחרי 7 באוקטובר מכוונת לשקף, להסביר ולתת הקשר לעולם החדש והמסוכן שלנו ולמצב הבלתי ניתן לזיהוי אליו הגיעו הרחובות והאוניברסיטאות שלנו. לצורך כך צירפנו יחד את הדיווחים והפרשנויות הטובות ביותר של ששת החודשים האחרונים, במטרה לעשות קצת סדר בסיכונים מולם אנו ניצבים", נכתב.

לא רק צוות ה"נשיונל פוסט" התייצב באופן ברור לצד ישראל בקנדה, אלא גם חלק מהמערכת הפוליטית שלה. ראש המפלגה השמרנית במדינה, פייר פויליבר, הקדיש ציות ברשת החברתית "אקס" לציון חצי שנה לטבח 7 באוקטובר.

"אי אפשר לסמוך על מניין ההרוגים של חמאס, וזו הסיבה",

"היום הוא יום ציון חצי שנה למתקפה הדוחה של חמאס ב-7 באוקטובר על העם היהודי בישראל. הבוקר נפגשתי את חברי הקהילה היהודית בטורונטו בבית הכנסת 'בית תקווה' על מנת שידעו שתמיד נעמוד כתף אל כתף לצידם", כתב פויליבר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר