שערי העיתונים בעולם: זעזוע מזוועות חמאס ודאגה למצב בעזה

כותרות העיתונים בעולם דובר האנגלית דיווחו בפירוט על מראות הטבח שנתגלו בישובי הדרום • הוושינגטון פוסט: "מספר הנפגעים האזרחי ברצועת עזה נוסק"

כותרות העיתונים בעולם דובר האנגלית

כמעט שבוע למתקפת הפתע של חמאס ופתיחתה של מלחמת חרבות ברזל ובעולם דובר האנגלית מורגש שינוי משמעותי בהתמקדות העיתונות המודפסת בזוועות שביצעו מחבלי חמאס ביישובי עוטף עזה להפצצות חיל האוויר ברצועת עזה.

בארצות הברית, כותרת העיתון השמרני "ניו יורק פוסט" עסקה במחדל שהביא למתקפת הטרור ולזוועה שחוללו תמונות התינוקות שפורסמו על ידי ממשלת ישראל ונשלחו לכלי תקשורת ברחבי העולם. הניו יורק טיימס, העיתון המודפס החשוב ביותר בארצות הברית, הקדיש את הכותרת שלו למצב בעזה ושם נכתב "300,00 חסרי בית בעזה המוכה, העוד המזון הולך ואוזל".

גם הוושינגטון פוסט, עיתון שמאלי מוביל בארצות הברית, הקדיש את הכותרת שלו למצב בעזה ושם נכתב כי "מספר האזרחים הנפגעים ברצועת עזה נוסק". לצד זאת, מופיע בשער מאמר שעוסק במצב בישראל שכותרתו היא "בסיסי צבא הומי אדם וקניונים ריקים".

בבריטניה, כמה עיתונים גדולים הקדישו את הכותרות לחשיפות הזוועתיות מיישובי עוטף עזה. ה"דיילי טלגרף" בחר שלא לפרסם תמונות שהגיעו אליו מהעוטף ותחת זאת כתב במקום בו אמורה להיות משובצת התמונה: "זו התמונה הקשה ביותר שאי פעם הפצנו. אנחנו רועדים בעוד אנו כותבים את זה. התלבטנו שוב ושוב אם לפרסם את זה, אבל אתם חייבים לדעת שזה קרה".

ה"טיימס" הלונדוני פרסם שער המוקדש למצב בישראל שבו נכתב: "ישראל מראה תינוקות שהוטלו בהם מומים". ב"גרדיאן", שבדרך כלל נוקט בקו ביקורתי כלפי ישראל, בחרו בכותרת נייטרלית יחסית על הסיוע האמריקני לישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר