זרועה הארוכה של צפון קוריאה: קים ג'ונג און השיק צוללת תקיפה גרעינית

כלי התעמולה במדינה המסוגרת טענו כי כלי השיט שנחשף מסוגל לשגר טילים גרעיניים מלב ים • מומחים צבאיים בדרום קוריאה לא התרשמו: "יש סימנים ברורים להטעיה או הגזמה מצד פיונגיאנג"

קים ג'ונג און לצד הצוללת הגרעינית שהושקה. צילום: איי.פי

צפון קוריאה הודיעה היום (שישי) כי היא השיקה צוללת תקיפה גרעינית שפיתוחה נמשך שנים בצעד ששליט המדינה, קים ג'ונג און הגדיר כחיוני ביותר" עבור בניית צי גרעיני שיאפשר למדינה להתמודד מול ארצות הברית ובעלות בריתה באסיה.

סוכנות הידיעות הממלכתית במדינה הודיעה כי "הגיבור קים ג'ונג און" השיק את הצוללת וטען כי היא מסוגלת לירות טילים בליסטיים בעלי ראש נפץ גרעיני מתחת לפני הים. עם זאת, סוכנות הידיעות לא הוסיפה פרטים אחרים על יכולותיה של הצוללת ולא ברור עד כמה היא עומדת בסטנדרטים של חילות ים מודרניים.

צפון קוריאה השיקה צוללת תקיפה גרעינית // צילום: רויטרס

בנאום שנשא במספנה בה הושקה הצוללת הביע קים סיפוק  השקתה של הצוללת ומשדרוג יכולת התגובה הגרעינית של ארצו. קים הבהיר כי ארצו שואפת לפתח גם צוללות בעלות הנעה גרעינית וטען כי חיל הים שוקד על הסבת חלק ניכר הצי ליכולת לשאת כלי נשק גרעיניים. בחודש יולי צוללת גרעינית אמריקנית עגנה בנמל בדרום קוריאה והביאה לתגובה חריפה מצדה של השכנה המסוגרת מצפון.

מומחים שצפו בתמונות שפרסמה צפון קוריאה סבורים כי הצוללת שהושקה היום היא אותה צוללת לצידה צולם השליט הצפון קוריאני בשנת 2019, כשהייתה בבנייה. המומחים מעריכים כי מדובר בצוללת מסדרת "רומאו" שהוסבה ליכולת לשאת ולהפעיל עשרה טילים בליסטיים.

בדרום קוריאה קיבלו את ההודעה של פיונגיאנג בשילוב של סקפטיות וחשש. בהודעה שפרסמו המטות המשולבים של דרום קוריאה נכתב כי העבודות שנעשו על הצוללת, כולל הרחבת הגשר על מנת לאחסן טילים, מצביעות על כך שכלי השיט לא יוכל "לפעול באופן נורמלי" וכי יתקשה לבצע את המשימות שמיועדות לו. "יש סימנים ברורים להטעיה והגזמה", נטען בהודעת המטות המשולבים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר