בהוראת נשיא צרפת: חמש נשים חולצו מידי הטליבאן והובאו לפריז

נשיאת אוניברסיטה לשעבר ועוד כמה נשים בכירות הצליחו לצאת מהמדינה הנשלטת על ידי הארגון הדתי הקיצוני • הטליבאן איימו על חייהן של הנמלטות וכולן נמצאו בסכנת חיים

נשים תחת שלטון הטליבאן באפגניסטן. צילום: איי.אף.פי

חמש נשים אפגניות חולצו על ידי הממשלה הצרפתית מידי ארגון הטליבאן והובאו בבטחה לפריז, כך פרסמה היום (שני) רשת החדשות הצרפתית FRANCE24 בהודעה קצרה.

על פי הפרסום, הנשים הובאו לשטחה של צרפת בהוראה מיוחדת של נשיא צרפת, עמנואל מקרון, והן כולן נשים שהחזיקו בתפקידים בולטים בחברה האפגנית בטרם השתלטות הארגון הדתי על המדינה בשנת 2021.  אחת מהנשים הגיעה לפריז עם שלושת ילדיה.  

נשים באפגניסטן מנסות לשרוד את שלטון הטליבאן // צילום: רויטרס


בדיווח צוין כי אחת הנשים שימשה בעבר נשיאה של אוניברסיטה לנשים באפגניסטן ואישה אחרת עמדה מהנמלטות עמדה בראש ארגון ללא מטרות רווח שפעל במדינה. בלשכת הנשיאות הבהירו כי הארגון האסלמיסטי איים על חייהן של הנמלטות, בשל התפקידים הבכירים שמילאו ובשל העובדה כי באו במגע עם זרים מהמערב.

הנמלטות נאלצו לחיות במדינה יותר משנתיים לאחר שלא הצליחו להתפנות ממנה במהלך פינוי החיילים והאזרחים הזרים מאפגניסטן עם קריסת הממשלה הדמוקרטית במדינה בסוף שנת 2021. בדיווח לא פורט כיצד הצליחו הנשים להימלט משטחה של אפגניסטן לפקיסטן אך ייתכן כי כוחות המתנגדים לשלטון הטליבאן בתוך אפגניסטן סייעו לסוכנים הצרפתים בהברחתן.

דידיה לשי, ראש מערך ההגירה הצרפתי, אמר כי פעול החילוץ "ככל הנראה תחזור על עצמה" עם חילוצן של נשים נוספות שנמצאות תחת איום ישיש של שלטון הטליבאן. לשי הוסיף כי הנמלטות יקלו דיור בצרפת והמדינה תשקול את בקשתן לקבל סטטוס של פליטות במדינה.

מאז עלה לשלטון במדינה בסוף שנת 2021 הטליבאן פיטרו כמעט את כל הנשים שעבדו בשירות המדינה ודחקו את הנשים מחיי הציבור והמסחר במדינה. כמה נשים בולטות שהיו מזוהות עם הממשל הקודם נעצרו ואף נרצחו. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר