הכפרים מהם ירה חיזבאללה: חודש לתחילת התמרון הקרקעי, תמונות לוויין מציגות את ההרס בדרום לבנון

תצלומי לוויין מציגים את השינוי שחל ביישובים הצמודים למרחב הגבול ומהם היה אמורים כוחות רדואן לצאת ל״כיבוש הגליל״ • רס"ן מעוז פרץ, סמג"ד גדס"ר 55 סיפר ל"ישראל היום" על שיטת העבודה של צה"ל באזור: "מכניסים כלים כבדים במשך כל שעות היממה, הדחפורים מחשפים שטחים פתוחים, הבאגרים מפרקים בתים קטנים ואת הבתים הגדולים מפוצצים בעזרת מוקשים" • אל"מ אבי מרציאנו, מח"ט 769 הוסיף: "מה שאנחנו עושים זה טיפול שורש, לא עוד סתימה"

כפר כילא בדרום לבנון - לפני ואחרי תחילת התמרון הקרקעי בלבנון . צילום: רויטרס

כחודש לתוך התמרון הקרקעי לתוך לבנון, תוצאות פעולות צה״ל ניכרות בשטח. תצלומי לוויין עדכניים מראים כיצד בכפרי מגע, אלה הצמודים למרחב הגבול ומהם היה אמורים כוחות רדואן לצאת ל״כיבוש הגליל״, כמו שהתפאר נסראללה בעבר - הרוסים לגמרי. בתמונות ניכר הרס תשתיות הטרור ומהם ירו מחבלי חיזבאללה אל עבר יישובי הצפון במשך המלחמה, ועליהם עמל במשך שנים ארוכות.

כפר יארון בדרום לבנון - לפני ואחרי תחילת התמרון הקרקעי בלבנון, צילום: רויטרס

כך לדוגמה, ניכר ההרס הגדול בכפר כילא הצמוד למטולה וממנו טווחה המושבה בירי רקטות וטילי נ״ט. מהתמונות ניכר שכמעט כל המבנים שגבלו בגדר המערכת נהרסו לחלוטין, וכך גם מבנים נוספים במרכז הכפר. כפר אחר, מיס אל ג׳בל הצופה אל מנרה ויפתח, ספג גם הוא מכה קשה וההרס ניכר לרוחבו ואורכו. גורל דומה פגש גם את הכפר ירון, ממנו איימו מחבלי חיזבאללה על היישובים יראון, ברעם ודוב״ב.

מיס אל ג'בל בדרום לבנון - לפני ואחרי תחילת התמרון הקרקעי בלבנון, צילום: רויטרס

בביקור בכפר כילא היום (שני), תיאר רס"ן מעוז פרץ, סמג"ד גדס"ר 55 בפני ״ישראל היום״ את שיטת העבודה של צה״ל באזור: "אנחנו מכניסים כלים כבדים במשך כל שעות היממה. בלילה, ואיפה שאפשר ביום. אנחנו עובדים מאוד מסודר. הדחפורים מחשפים שטחים פתוחים, הבאגרים מפרקים בתים קטנים שיש בהם תשתית ואת הבתים הגדולים מפוצצים בעזרת מוקשים".

אל"מ אבי מרציאנו, מח"ט 769, אמר: ״מה שאנחנו עושים זה טיפול שורש. הוא הדגיש כי ״כמי שאחראי על ההגנה המרחבית, אני נותן טיפול שורש ולא עוד סתימה. חיזבאללה צריך להרגיש נרדף ולאבד פעילים ותשתיות, ואם צריך נגיע עוד לעומק. אנחנו לא ניתן לזה לשוב למה שהיה, בהתאם למדיניות ולהחלטות שיתקבלו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר