דיווח: יו"ר הפרלמנט הלבנוני הודיע על הסכמת חיזבאללה להפרדת חזיתות עם עזה וקבלת החלטה 1701

מקור דיפלומטי חשף בפני הערוץ הלבנוני LBCI כי נביה ברי הודיע על כך לקטאר ומצרים • לפי הדיווח, התנאי לכך הוא שזה יהיה חלק ממהלך משולב • המקור אישר כי צפויה להתקיים פגישה של המתווכים המצרים והקטארים עם חמאס בעוד שמשלחת ביטחונית קטארית תבקר בביירות כדי לדון בדרישות

נביה ברי. יו"ר הפרלמנט הלבנוני (ארכיון). צילום: רויטרס

מקור דיפלומטי חשף בפני הערוץ הלבנוני LBCI כי יו"ר הפרלמנט בלבנון, נביה ברי, הודיע לקטארים ולמצרים על הסכמת חיזבאללה להפריד בין החזיתות (עזה ולבנון), ולקבל את החלטה 1701. לפי הדיווח, התנאי לכך הוא שזה יהיה חלק ממהלך משולב. על כן, סוגיית לבנון עלתה לדיון בקטאר. 

המקור הדיפלומטי אישר לערוץ כי צפויה להתקיים פגישה של המתווכים המצרים והקטארים עם חמאס בעוד שמשלחת ביטחונית קטארית תבקר בביירות כדי לדון בדרישות הלבנוניות. בהקשר זה, הגורם ציין כי המפגש בדוחא הביא להתקדמות קלה בסוגיית עזה - מה שמעיד על רצון אמיתי להביא לעסקה לשחרור חטופים.

מוקדם יותר, דווח ב"רויטרס" כי מטרת המפגש בדוחא היתה להתחיל במשא ומתן להסכם, שכולל הפסקת אש קצרה בעזה ושחרור מספר חטופים תמורת אסירים ביטחוניים פלשתינים.

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, צילום: ללא

לפי הפרסום, השיחות התנהלו כדי להביא להפסקת אש שתימשך פחות מחודש, בתקווה שהיא תוביל להסכם קבוע. גורם מסר לסוכנות כי הפרטים לגבי איך וכמה חטופים ואסירים ביטחוניים ישוחררו עדיין לא ברורים. על רקע דיווחים אלו, נשיא מצרים, א-סיסי הציע - "הפסקת אש ליומיים בעזה, שכוללת שחרור ארבעה חטופים בתמורה לאסירים פלשתינים". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר