דיווח בלבנון: הוכשטיין אמר כי הממשל מפעיל "לחץ רציני" על נתניהו לעצור את המלחמה

העיתון המזוהה עם חיזבאללה דיווח כי השליח האמריקני בלבנון אמר ליו"ר הפרלמנט הלבנוני כי יחזור למדינה לאחר ביקור בישראל "בתוך ימים" • ההערכה היא שארה"ב מעוניינת בכפיית הפסקת אש כמה ימים לפני הבחירות לנשיאות ב-5 בנובמבר

השליח האמריקני עמוס הוכשטיין ויו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי. צילום: איי.אף.פי

בעיתון "אל-אחבאר" המקורב לחיזבאללה נכתב הבוקר (ראשון) כי ארגון הטרור החליט לעבור לשלב חדש של לחץ על הציבור הישראלי.

לפי הדיווח, שלב זה כולל את הגברת קצב התקיפות נגד אתרים צבאיים שסמוכים ליישובים. עוד צוין כי אתמול קרא חיזבאללה לתושבים של 25 יישובים במרחק של 20 קילומטר מהגבול להתפנות, מכיוון שהם "הפכו לבסיסים" של צה"ל ול"מטרה לגיטימית" עבור חיזבאללה.

שר הביטחון גלנט לעמוס הוכשטיין: ״הדרך היחידה שנותרה להחזרת תושבי הצפון לביתם - באמצעות פעולה צבאית״

בה בעת, מקור מדיני בכיר צוטט בעיתון באומרו כי השליח האמריקני, עמוס הוכשטיין, אמר ליו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי כי ממשל ביידן "מפעיל לחץ רציני על בנימין נתניהו לעצור את המלחמה מפני שהוא אינו רוצה הסלמה".

לפי המקור, הוכשטיין אמר בביקורו האחרון שהוא יחזור לביירות בתוך ימים ולא בתוך חודשים כפי שהיה בעבר. לדבריו, ההערכה היא שארה"ב מעוניינת בכפיית הפסקת אש כמה ימים לפני הבחירות לנשיאות ב-5 בנובמבר. בעיתון דווח כי למשרד החוץ הלבנוני עדיין לא נמסר תאריך מוגדר לביקורו של הוכשטיין. עם זאת, צוין כי ביקור זה תלוי בתוצאות פגישותיו של השליח האמריקני בישראל.

תקיפה ישראלית בלבנון, צילום: רשתות ערביות

בקרב החוגים המדיניים בלבנון נאמר כי סבב הביקורים של הבכירים האמריקנים במזרח התיכון מעיד על דבר מה. אותם גורמים ציינו כי מנגנון היישום של החלטה 1701 עשוי להיות "מדורג" וזה משהו שארה"ב יכולה להסדיר אם היא באמת רצינית לגבי הפסקת אש.

נוסף על כך, הגורמים העריכו שראש הממשלה נתניהו יקפיד מאוד על מנגנון יישום ההחלטה. באשר לאפשרות שדונלד טראמפ ייבחר שוב לנשיא ארה"ב ויחזור לבית הלבן, המקורות הזכירו שהוא דרש מנתניהו לעשות כל מה שהוא רוצה לפני שייכנס לתפקיד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר