דיווח סעודי: המתקפה באיראן פגעה משמעותית בתעשיית הטילים הבליסטיים במדינה

האתר "אילאף" דיווח כי ישראל תקפה מפעל מערבלי דלק כבד, מדובר בדלק שמניע את הטילים הבליסטיים מסוג חייבר וקאסם, ששוגרו לעבר ישראל • המחיר של כל מערבל דלק כזה מגיע למיליון דולר לפחות, ובסך הכל הושמדו כ-20 רכיבים כאלה ושיקום המפעל יקח לפחות כשנתיים • במילים אחרות - ישראל השביתה יכולות איראניות לפרק זמן משמעותי

תיעוד מדרום-מערב טהרן, הלילה. צילום: רשתות ערביות

האתר הסעודי "אילאף" דיווח הערב (שבת) כי במתקפה הישראלית באיראן הופצץ מפעל חשוב של תעשיית הטילים הבליסטיים.

מקור באתר מסר כי ישראל תקפה מפעל מערבלי דלק כבד. מדובר בדלק שמניע את הטילים הבליסטיים מסוג חייבר וקאסם, ששוגרו לעבר ישראל מוקדם יותר החודש. לפי הדיווח הסעודי, המערבלים והמפעל מהווים "עצב מרכזי" בתעשיית הטילים הבליסטיים האיראנית. בפרסום נטען כי המפעל נהרס והושבת.

תיעוד מיציאת מטוסי חיל האוויר לתקיפה באיראן

עוד צויין כי המחיר של כל מערבל דלק כזה מגיע למיליון דולר לפחות, ובסך הכל הושמדו כ-20 רכיבים כאלה. כלומר - נגרם בכך נזק של כ-20 מיליון דולר. מקורות מסרו ל"אילאף" ששיקום המפעל ייקח לפחות שנתיים, ובמילים אחרות ישראל השביתה יכולות איראניות לפרק זמן משמעותי.

כמו כן, דווח שישראל תקפה ברחבי איראן מערכות הגנה אווירית מסוג S-300 מתוצרת רוסית, וכן אתרי מכ"מ באיראן, בסוריה ובעיראק.

מקור ישראלי מסר לרשת "סקיי ניוז" כי ההערכות בישראל הן שלאיראן ייקח שנה לפני שתשקם את יכולות הטילים שלה. הוא הוסיף כי הפעולה התמקדה בין היתר ביכולת של טהרן לייצר דלק מוצק עבור טילים בליסטיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר