בכיר בחמאס, חליל אל-חיה בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית AP. צילום: אי.פי

חמאס למתווך המצרי: "יש לעצור את מה שקורה בצפון הרצועה - לפני כל מו"מ"

העיתון "אל ערבי אל-ג'דיד" דיווח כי משלחת ארגון הטרור קיימה ביקור קצר בקהיר במהלכו הבהירה כי לא שינתה את עמדות הפתיחה שלה • כמו כן מקורות העריכו כי קהיר הודיעה לבכירים בממשל ביידן כי היא מבינה את ההצעה שהציג לאחרונה מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן לפריסת כוח רב לאומי בציר פילדלפי

[object Object]

העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח הבוקר על פרטים חדשים מביקור משלחת חמאס בראשות ח'ליל אל-חיה בקהיר.

לעיתון נודע כי הביקור התקיים לבקשת המצרים בעקבות מספר שיחות טלפון ונמשך כחמש שעות בלבד. בכירי ארגון הטרור נפגשו עם ראש המודיעין המצרי החדש חסן מחמוד ראשד ודנו בהצעות האמריקניות והמצריות להפסקת אש בעזה ועסקת חטופים.

עוד דווח כי במהלך הפגישה חמאס הדגיש כי "יש לעצור מיד את מה שמתרחש בצפון רצועת עזה לפני כל התקדמות למשא ומתן כלשהו". כמו כן מקורות העריכו כי קהיר הודיעה לבכירים בממשל ביידן כי היא מבינה את ההצעה שהציג לאחרונה מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן לגבי פריסת כוחות בינלאומיים בציר פילדלפי בתמורה לנסיגת כוחות צה"ל.

גורם בחמאס אמר אתמול לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הארגון "הביע נכונות להפסקת אש, אבל ציין שנדרשת מחויבות של ישראל להפסקת אש, לנסיגה מעזה, להחזרת העקורים, לעסקת חילופי שבויים רצינית ולמתן סיוע". בה בעת, אמר בכיר חמאס בחו"ל אוסמה חמדאן אמר כי המשלחת הגיעה לקהיר "כדי לשמוע את הרעיונות, אבל לא חל שינוי בעמדתה - עצירת התוקפנות ונסיגה מלאה מעזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו