מסמכי סינוואר: נחשפו מכתבים בכתב ידו של מנהיג חמאס ובהם הוראות לשמור על החטופים - "קלף חשוב"

שלושה מכתבים ובהם המקומות בהם פוזרו החטופים, נתונים סטטיסטיים לגביהם, ומידע על חטופים עם אזרחות זרה, פורסמו בתקשורת הערבית

מסמכי סינוואר. צילום: רשתות ערביות

שלושה מסמכים בכתב ידו של מנהיג חמאס המחוסל יחיא סינוואר, שנכתבו ככל הנראה בזמן המלחמה, ובהם הנחיות לשמירה על החטופים הישראלים, פורסמו באתר "אל-קודס". המסמכים כללו גם הנחיות לפיזור של החטופים בכל אזור ו-11 שמות של חטופות, בהן כאלה ששוחררו בעסקה הראשונה.

התיעוד של סינוואר במהנרות, צילום: דובר צה"ל

במסמך הראשון נכתב כי יש לשמור על חיי החטופים כי "הם קלף חשוב עבורנו" וכי זו הדרך לשחרר את האסירים הפלשתינים. על פי הדיווח באל-קודס, סינוואר צירף למסמך דברי קוראן וחדית' שתומכים בכך.

מסמכי סינוואר, צילום: רשתות ערביות

"ברפיח: שני גברים מעל גיל שישים ושבעים; ארבעה בדואים" 

במסמך השני יש נתונים סטטיסטיים על החטופים, לפי אזורים: גברים, נשים, חיילים, אזרחים, צעירים, בדואים, מבוגרים (מעל או מתחת לגיל 60). המסמך עצמו מצונזר ושמות האזורים לא מצוינים. סך הכול מספר החטופים המצויין ברשימה עומד על 72 חטופים, ככל הנראה חלק מהם שוחררו כבר בעסקות הראשונות.

המסמך השלישי כולל 11 שמות של חטופות שהשתחררו בתחילת המלחמה, ובו מידע לגבי אזרחות זרה, אם ישנה. בין המוזכרות במסמך: החטופות רימון קירשט, תמי מצגר ונילי מרגלית, לגביה צוין שהיא אחות במקצועה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר