מטוס קרב מדגם "פאנטום" של חיל האוויר הטורקי מעל סוריה. צילום: רויטרס

בתגובה לפיגוע באנקרה: טורקיה תקפה מטרות צבאיות ואזרחיות בצפון סוריה

לפחות שמונה בני אדם נהרגו בתקיפה טורקית בעיר חסאכה שבשליטת הכורדים • בנוסף הפציצו מטוסי קרב של חיל האוויר הטורקי תחנת כוח סמוכה לעיר

[object Object]

בתגובה למתקפה באנקרה: כלי תקשורת ערביים דיווחו הבוקר (חמישי) על המשך התקיפות של טורקיה נגד יעדים של הכורדים בצפון-מזרח סוריה, היכן ששוכן החבל האוטונומי של הקואליציה הכורדית.

במחוז אל-חסכה דווח על שמונה הרוגים בתקיפה של כלי טיס על תחנת כוח. בבירת החבל אל-קמאשלי דווח על תקיפה נגד עמדה של המיליציה המקומית - כוחות סוריה הדמוקרטית. מדובר בארגון צבאי המורכב מכורדים ומבני לאומים אחרים באזור.

מתקפה אווירית טורקית על אזורי מגורים כורדיים בצפון סוריה

כבר בלילה דווח על תקיפה של טורקיה על יעדים של הכורדים בצפון-מזרח סוריה ובצפון עיראק, היכן ששוכנים החבלים האוטונומיים שבשליטתם. צבאו של ארדואן מגיב למתקפה של הכורדים על מפעל של התעשייה האווירית באנקרה. משרד ההגנה בטורקיה הודיע כי הותקפו "מטרות של מפלגת הפועלים של כורדיסטן (PKK) בצפון עיראק ובצפון סוריה".

אתמול משרד הפנים הטורקי הודיע: "מחבלים תקפו והרגו חמישה אנשים ופצעו 22 אחרים במתקפת טרור על מטה התעשייה האווירית הטורקית ליד אנקרה. שני מחבלים נהרגו". תיעודים בטלוויזיה המקומית הראו את החולייה חודרת לבניין התעשיה האווירית הטורקית באנקרה. במשרד הפנים העריכו כי מדובר בלוחמים של ה-PKK (מפלגת הפועלים של כורדיסטן).

כוחות כורדים בלחימה בצפון סוריה, צילום: רויטרס

טורקיה תקפה בשנים האחרונות יעדים ומעוזים רבים של הכורדים בצפון עיראק ובצפון סוריה. במזרח טורקיה קיים מיעוט כורדי גדול. על כן, בשלטון באנקרה קיים חשש גדול מהיווצרות מדינה כורדית שכנה, שתתבע ריבונות על שטחים שלה, ומשיתוף פעולה של המיעוט הכורדי.

על רקע זה, הצבא הטורקי תקף את המובלעות הכורדיות שוב ושוב, ואף יצא למבצעים קרקעיים בצפון סוריה כדי ליצור "אזורי ביטחון". הלכה למעשה, הטורקים קטעו את הרצף הטריטוראלי של הכורדים. כך קרה שטורקיה כובשת היום חלקים מצפון סוריה שקוטעים את הרצף הכורדי.

בסך הכל יש שלושה אזורי כיבוש טורקיים בצפון סוריה. שטחים אלה כוללים מאות יישובים, לרבות ערים כמו עפרין ותל אבייד. השטח המצטבר מגיע לכמעט 9,000 קמ"ר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו