טרור בטורקיה: מחבלים פרצו למתחם התעשייה האווירית באנקרה

ראש העיר הודיע כי לפחות שלושה בני אדם נהרגו בחילופי האש בין המחבלים לצבא • עובדים תועדו מתבצרים בחדר בבניין • לא ברור בשלב זה מי עומד מאחורי הפיגוע

אחד המחבלים במתקפת הטרור בטורקיה. צילום: רשתות חברתיות

שר הפנים הטורקי, עלי ירליקיה, הודיע היום (רביעי) על מתקפת טרור בשדה התעופה הבינלאומי של אנקרה, ואמר כי באירוע היו כמה נפגעים. ראש עיריית אנקרה, מנסור יאוואש, הודיע כי לפחות שלושה בני אדם נהרגו במתקפה ו-14 נוספים נפצעו.

טורקיה: המחבל מנהל קרב יריות עם כוחות הביטחון

כלי תקשורת במדינה דיווחו על קולות ירי ופיצוצים ממתחם חברת התעשייה האווירית TAI בשדה ובתמונות שהעלו גולשים נראה נזק רב באזור. סרטון שהועלה ממצלמות האבטחה מראה כמה עובדים שהתבצרו באחד החדרים בבניין. 

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נפגש בשורי עצרת מדינות BRICS בעיר קזאן ברוסיה עם נשיא טורקיה ארדואן ומסר לו את תנחומיו בעקבות מתקפת הטרור. 

העובדים מתבצרים במתחם התעשייה הביטחונית באנקרה, צילום: .

סרטונים שהועלו לרשת הראו לפחות שני מחבלים מנהלים קרב יריות עם כוחות הביטחון. בסרטון אחר נראים חיילים מיחידה מיוחדת של הצבא הטורקי מסתערים לתוך המתחם. המחבלים חמושים ברובים אוטומטיים ואפוד מלא נראים בכניסה למבנה. דם במקום מעיד על פצועים או הרוגים בחילופי האש. 

חברת TAI הטורקית היא החברה הגדולה במדינה, ואחת הגדולות בעולם, לתעופה וחלל והיא מייצרת מטוסי קרב, מסוקים וכלי טיס בלתי מאויישים. לחברה ביא חלק ממערך הייצור הביטחוני של טורקיה ומשרתת את חיל האוויר הטורקי עשורים רבים. מתחם הייצור שלה מצפון לבירה אנקרה כולל משרדים, מתקני יצור וכן שדה תעופה צבאי גדול שמשמש את החברה לניסויים. 

לא ידוע בשלב זה מי עומד מאחורי המתקפה אך ייתכן כי מדובר במחתרת הכורדית, שתקפה בעבר שדות תעופה ברחבי טורקיה.

פיצוצים בשדה התעופה של אנקרה בירת טורקיה // X

גם ארגון הטרור דאעש ביצע בעבר מתקפות טרור משמעותיות ברחבי טורקיה וייתכן כי הוא, או קבוצה אסלאמיסטית קיצונית אחרת עומדים מאחורי המתקפה באנקרה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר