מאגר הכספים של חיזבאללה מתחת לבית החולים אל-סחל בביירות. צילום: דובר צה"ל

דלת נעולה ושומרים: כך חיזבאללה שומר על מאגר הכספים שלו מפני התקשורת בלבנון

כתב רשת LBC הלבנונית הלך בעקבות הנחיות דובר צה"ל בשפה הערבית למבנה סמוך למתחם בית החולים אל-סחל • הכתב גורש מהמקום על ידי חמושים • אדרעי: "בריוני הטרור של חיזבאללה מונעים מעיתונאים לתעד את המחבוא שגילינו"

[object Object]

מה גילה כתב הערוץ הלבנוני LBCI אתמול (שלישי) אחרי שעקב אחר ההנחיות של דובר צה"ל בערבית להגעה לבונקר עם הכסף של חיזבאללה?

עיתונאי הערוץ סיפר אתמול בשידור חי: "אחרי סיבוב שעשינו, ציוץ של אביחי אדרעי, דובר רשמי של צה"ל, נשלח. הוא קורא בו לאנשי תקשורת ללכת לאחד הבניינים הסמוכים של בית החולים אל-סחל (בביירות). הוא אומר לא לבזבז את הזמן בבית החולים (עצמו). המחבוא של חיזבאללה נמצא ליד הבניין הזה".

לדברי הכתב, "ניסינו ללכת לשם. ראינו שם כמה אנשים שנמצאים. היו שם דלתות פלדה סגורות. שאלנו אם אפשר להגיע לשם. סירבו לתת לנו לצלם שם".

הבוקר, בשל חסימת הגישה על ידי חיזבאללה, פרסם אדרעי את הציוץ הבא: "לעיתונאים הלבנוניים שלא הצליחו להגיע לבונקר הסודי של נסראללה אתם יכולים לנסות עכשיו שוב בסיור העיתונאים שמארגן מרכז אלסאחל בבניין הכניסה הצפוני. הכניסה נמצאת בבניין המזרחי מבין שני הבניינים שנמצאים צפונית לבית החולים. נעזור לכם: על פי המידע העומד לרשותנו הכניסה לבונקר בו מאוכסנים חצי מיליארד דולר בכסף וזהב נמצאת בבניין הזה בצד המזרחי של קומת המרתף (2-)"

"כמו שראינו שחיזבאללה מנע מכתבים להיכנס לבניין בו יש את פיר הכניסה הדרומי אתמול, חיזבאללה לא רוצה שתמצאו את הכסף ולכן ככל הנראה חוסם ומסתיר את הכניסה לבונקר בדרכים שונות שעלולות לכלול בניית קירות שמסתירים את הכניסות למקום בו נמצאים הכסף והזהב", כתב. 

על כך אמר אל"מ אדרעי: "בריוני הטרור של חיזבאללה מונעים מעיתונאים לתעד את המחבוא שגילינו. עוד הוכחה לחשש של חיזבאללה מחשיפת האמת עליו ועל גניבת הכספים הלבנוניים שלו". אתמול פרסם הדובר הצבאי הנחיות כיצד להגיע לבונקר של חיזבאללה אחרי שצוותי תקשורת זרים הוזמנו לבית החולים, ושם הצוות אמר להם שאין מתקן של חיזבאללה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו