תומכי חיזבאללה בדאחייה בביירות. צילום: אי.פי.איי

פרנויה בחיזבאללה? גל מעצרים של חשודים בריגול בדאחייה

העיתון "אל-אחבאר" דיווח על אזרחים זרים ולבנונים שנתפסו בידי אנשי הארגון במהלך ביצוע "פעולות חשודות" • בין העצורים: פליט סורי שהתאמן עם המורדים במחוז אלדיב

[object Object]

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח הבוקר (רביעי) כי חיזבאללה עצר אנשים רבים בדאחייה בגין "ביצוע פעולות חשודות", ביניהם אזרחים זרים ולבנונים שצילמו תמונות - חלקם במהלך עבודתם העיתונאית.

לפי הדיווח, חיזבאללה לא התייחס אליהם בתור סוכנים ישראלים. עם זאת, נטען כי עצם הצעדים האלו שיבשו לפי הדיווח "פעולות עוינות".

מעצר חשוד בריגול על ידי חיזבאללה בביירות // X

אחד העצורים הוא לבנוני שהועבר לידי מנגנון הביטחון הכללי של לבנון מכיוון שצילם ממכונית ההונדה שלו כמה בניינים באזור אל-רוביירי בדאחייה. אנשי חיזבאללה הבחינו בו והוא ניסה לברוח לפני שנעצר. לפי הדיווח, נמצאו ברשותו מחשב, שלושה טלפונים ו-5,500 דולר - בנוסף למסמכים הנוגעים להעברות מזומן.

בהמשך לכך, נמצא בטלפונים שברשותו כי הוא היה בקשר עם מספרים זרים מפקיסטן ומדינות אפריקה, ושהוא הצטרף לקבוצות וואטסאפ ישראליות.

כמו כן, נעצר פליט סורי שבמהלך חקירתו התברר כי הוא היה חבר בשורות המורדים - צבא סוריה החופשי. אותו סורי עבר הכשרה מיוחדת באידליב והגיע ללבנון לפני חודש. בעקבות כך, הוא הועבר לחקירה במנגנון הביטחון הכללי של לבנון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו