יוניפי"ל - כוח האו"ם הזמני בלבנון . צילום: אי.אף.פי

דיווח לבנוני: הוכשטיין הציג "חזון חדש" להחלטה 1701 עם הרחבת המנדט של יוניפי"ל

מקורות דיפלומטיים ערביים מסרו לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי השליח האמריקני המיוחד הציג בפני צמרת הממשל "נייר העבודה" ובו תיקונים לנוסח ההחלטה 1701 • בין השאר נכתב כי היקף הכוחות הבינלאומיים ואלו של צבא לבנון, אשר אמורים לשמור על שלום באיזור, יגדלו

[object Object]

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המקורב לחיזבאללה, דיווח היום (שלישי) מפי מקורות דיפלומטיים ערביים כי השליח האמריקני המיוחד, עמוס הוכשטיין, ניהל מגעים אינטנסיביים עם הצד הישראלי לפני הגעתו לביירות. לפי הדיווח, גורמים ישראלים אמרו לו כי הם אינם מוכנים להסכם שלא יתקיים בתנאים שלהם, ושלא תהיה הפסקת אש מלאה לפני כן.

השליח האמריקני המיוחד עמוס הוכשטיין נפגש עם מפקד צבא לבנון ג'וזף עואן (ארכיון), צילום: מתוך X

המקורות מסרו כי הוכשטיין ואנשיו עובדים על ניסוח "נייר עבודה", אבל עדיין לא ניסחו מתווה מוסכם על הצדדים. עוד דווח כי השליח העביר מסרים דרך גורמים דיפלומטיים בביירות כי "לבנון לא נמצאת בעמדה שהיא יכולה לקיים יותר דיונים. אי קבלת ההצעה פירושה המשך המלחמה שתהפוך לקשה יותר".

לפי הדיווח, בביקור עצמו הוכשטיין נשא איתו את "נייר העבודה" שאותו הציג בפני הצמרת הלבנונית - כלומר יו"ר הפרלמנט ברי וראש הממשלה מיקאתי. עוד נטען כי השליח אמר ששליחותו לא נוגעת לתיק הנשיאות בלבנון.

בעיתון נכתב כי "הוכשטיין הציג חזון חדש להחלטה 1701, שמבוסס על עקרונות שונים. התיקונים המוצעים לא מוגבלים רק למנגנון יישום". לדברי המקורות, המסמך מבקש לשנות את נוסח המבוא להחלטה 1701, כך שמטרתה תהיה "להביא שלום בגבולות בין לבנון לישראל ולמנוע כל נוכחות חמושה באזורים הלבנוניים הקרובים לגבולות האלה".

חיילי צבא לבנון משקיפים על מטולה 0ארכיון), צילום: אי.פי

לפי הדיווח, בנקודה אחרת במסמך צוין כי "נדרש להרחיב את ההיקף הגיאוגרפי של סמכות קבלת ההחלטות הבינלאומיות אל מצפון לנהר הליטאני במרחק של שני קילומטרים לפחות". כלומר, את המנדט של יוניפי"ל.

כמו כן, בטיוטה נכתב כביכול כי יגדל היקף הכוחות הבינלאומיים הפועלים במסגרת של כוחות שמירת השלום ויגדל גם היקף הכוחות של צבא לבנון באזור. במסמך, לפי הפרסום, נכללת גם "הרחבה של המשימות של יוניפי"ל" בכל הנוגע לבדיקות של כלי רכב או בתים חשודים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו