"השותף" הנוצרי של חיזבאללה: "אנחנו כבר לא בברית איתם, איראן צריכה להילחם בישראל ישירות"

ג'בארן באסיל, מנהיג "הזרם הפטריוטי החופשי": "הצגתי כמה מועמדים לנשיאות ליו"ר הפרלמנט בלבנון" • הבכיר הלבנוני עשוי לשמש לשון מאזניים בהצבעה על נשיא חדש • עוד אמר: "מדיניות אחדות הזירות עם עזה פועלת לטובת מדינות אחרות - ולא לטובת לבנון"

מחבלי חיזבאללה (ארכיון). צילום: ללא קרדיט

ראש "הזרם הפטריוטי החופשי", ג'בראן באסיל, טען היום (שלישי) בראיון לערוץ הסעודי "אל-חדת'", כי מפלגתו הנוצרית אינה נמצאת בברית עם חיזבאללה, וכי הארגון הוא זה שהחל בהתקפה על ישראל.

בני גנץ לתושבי לבנון וממשלת לבנון: "חיזבאללה הוא גידול סרטני שהתפשט ורמס אתכם" (13.10.24)

באסיל נחשב זמן רב לבעל ברית פוליטי של חיזבאללה. אנשי מפלגתו הם חלק מממשלת המעבר בלבנון. "הזרם הפטריוטי החופשי" היא מפלגה נוצרית, פרו-סורית, שמשתייכת למחנה המובל על ידי הנציגים השיעים של חיזבאללה ואמל. אלה ניצבים מול האופוזיציה, המורכבת בין היתר מנציגים עצמאים, וממפלגות נוצריות שמתנגדות לחיזבאללה כמו "אל-כתאיב" ו"הכוחות הלבנוניים".

הדברים של באסיל חשובים כי הוא עשוי לשמש לשון מאזניים בבחירות לנשיאות. לפני יותר משנתיים, מחנה חיזבאללה איבד את הרוב ומאז אין הכרעה בעניין. לגבי סוגיית ההצבעה על נשיא חדש - תפקיד שלא מאויש כבר שנתיים - באסיל אמר שאין מבחינתו מועמד אחד לנשיאות. הוא גילה כי הציג רשימה של מועמדים ליו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי שעומד בראש תנועת אמל השיעית. עד כה מחנה חיזבאללה הריץ את סולימאן פרנג'ייה, פוליטיקאי נוצרי, שעומד בראש מפלגה בעלת שני מושבים בפרלמנט.

הבכיר הלבנוני ג'בראן באסיל, צילום: רשתות ערביות

עוד אמר באסיל בראיון: "חיזבאללה עשה טעות כשפעל למען אחדות הבית השיעי על חשבון הבית הלבנוני. לבנון עומדת בפני סכנת פילוג". לדבריו, המדינה מתמודדת עם סכנה של מלחמת אחים וסכנה קיומית.

הבכיר הלבנוני הוסיף כי מדיניות אחדות הזירות פועלת לטובת מדינות אחרות ולא לטובת לבנון, אף על פי שהוא רואה בישראל את "האחראית לתוקפנות על לבנון". בהתבטאות חריגה כלפי טהרן אמר באסיל: "על איראן להילחם בישראל באופן ישיר ולא דרך גורמים אחרים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר