דובר חיזבאללה איים על ההנהגה הישראלית במסיבת עיתונאים - שנקטעה בגלל תקיפה של צה"ל

מוחמד עפיף קיים מסיבת עיתונאים בדאחייה הדרומית של ביירות וטען כי בארגון הטרור "לא חוששים מאיומים" • הוא אישר באופן רשמי כי חיזבאללה עומד מאחורי שיגור הכטב"מ לעבר בית רה"מ נתניהו בקיסריה והצהיר שמדובר ב"מסר להנהגה הישראלית" • ההערכה היא שמדובר בנסיון לחפות על המעורבות האיראנית בפעולה • בנוסף, הוא התייחס למחבלי הארגון שנפלו בשבי צה"ל, ואיים: לא יעבור זמן רב עד שגם לנו יהיו שבויים מקרב ישראל

דובר חיזבאללה מוחמד עפיף נאלץ לקטוע את מסיבת העיתונאים בגלל תקיפות בדאחייה // רשתות ערביות

דובר חיזבאללה מוחמד עפיף קיים היום (שלישי) מסיבת עיתונאים בדאחייה הדרומית של ביירות, אך נאלץ לקטוע אותה בגלל תקיפה של צה"ל. בעוד צוותי התקשורת מפנים את המיקרופונים, עפיף הספיק לומר שהם "לא חוששים מאיומים".

הפגיעה בבית נתניהו, צילום: השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

במהלך מסיבת העיתונאים, עפיף אישר באופן רשמי כי ארגון הטרור עומד מאחורי שיגור הכטב"מ לעבר בית רה"מ נתניהו בקיסריה. ההערכה היא שחיזבאללה מנסה לחפות על המעורבות האיראנית בפעולת הטרור. במקביל, דובר חמאס אבו עוביידה בירך על כך, והצהיר שמדובר ב"מסר להנהגה הישראלית".

עפיף עדכן במסיבת העיתונאים כי חיזבאללה "מחדש את האמון ביו"ר הפרלמנט נביה ברי ומדגיש שאין משא ומתן תחת אש". הוא התייחס גם לתקיפות של צה"ל נגד סניפי האגודה "אל-קרד אל-חסן", שמשמשת למימון ארגון הטרור: "אין הצדקה להפציץ את 'אל-קרד אל-חסן'. המטרה היא לזעזע את האמון בקרב הלבנונים. חיזבאללה לא מקבל את משכורותיו ואת המימון שלו מהמוסד הזה".

בנק קארד אל חסן, צילום: רשתות ערביות

עפיף גם התייחס למחבלי חיזבאללה שנפלו בשבי של צה"ל. הוא ציין כי ישראל נושאת באחריות לשלומם ועל הצלב האדום להבטיח זאת. כמו כן, הוא טען כי ההצהרות של מחבלי חיזבאללה הן חסרות ערך מכיוון שהוצאו מהם תחת לחץ. הוא איים כי לא יעבור זמן רב עד שגם לחיזבאללה יהיו שבויים מקרב ישראל והארגון ינהל לגביהם משא ומתן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר