ראש ממשלת עיראק: "חיסלנו את מנהיג דאעש במדינה"

המבצע נוהל ברכס הרי חמרין שבצפון-מזרח המדינה ובו חוסלו עוד בכירים בארגון הטרור • המבצע כלל שלוש פעולות קרקעיות והצנחת כוחות מיוחדים תוך כדי חיסול של 14 מפקדים • "מברכים את כל אנשי כוחות הביטחון שלנו ומדגישים - אין מקום לטרוריסטים בעיראק"

ראש ממשלת עיראק, מוחמד שיאע אל-סודני. צילום: רשתות ערביות

ראש ממשלת עיראק, שיאע א-סודאני, הודיע היום (שלישי) כי חוסל מנהיג דאעש בעיראק ושורה של בכירים נוספים בארגון הטרור. המבצע נוהל ברכס הרי חמרין שבצפון-מזרח המדינה.

מחבלי דאעש, צילום: רוייטרס

המבצע כלל שלוש פעולות קרקעיות והצנחת כוחות מיוחדים תוך כדי חיסול של 14 מפקדים בדאעש. במבצע נתפסו גם אמצעי לחימה וציוד לוגיסטי ותקשורתי. בהמשך לכך, התבצע פיצוץ מבוקר של חגורות נפץ והושמדו כלי רכב ששימשו את דאעש.

בחשבונו ברשת X כתב ראש הממשלה העיראקי: "אנחנו מברכים את כל אנשי כוחות הביטחון שלנו ומדגישים - אין מקום לטרוריסטים בעיראק. אנחנו נרדוף אותם עד למקומות המחבוא שלהם ונחסל אותם. עד שעיראק תטוהר מהם ומהחטאים שלהם".

ראש ממשלת עיראק, מוחמד שיאע אל-סודני, צילום: רשתות ערביות

בה בעת, הודיע החמ"ל של כוחות הביטחון בעיראק כי המבצע התקיים בעזרת תמיכה טכנית ומידע מודיעיני מדויק של כוחות הקואליציה הבינלאומית, שראשה צבא ארה"ב.

על פי ההודעה, המבצע יצא לפועל אחרי מעקב של חצי שנה, שכלל שורה של דיונים ביטחוניים תוך השתתפות של המודיעין העיראקי והאגף ללוחמה בטרור. במבצע השתתפו גם חיל האוויר וכוחות מיוחדים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר