הבלוגר העזתי קרא לחמאס להיכנע ולשחרר את החטופים - וחולל סערת רשת

אחמד מואמון, צייצן ופרשן מהרצועה, כתב ציוץ ארוך בו קרא לארגון הטרור חמאס לפרק את הזרוע הצבאית שלו ולשים סוף לסבלם של תושבי הרצועה • הקטע זכה לחשיפה עצומה וגרר גל של גינויים וזעם

אזרחים נמלטים מצפון רצועת עזה. צילום: איי.אף.פי

סימני שבירה פלשתיניים גם ברשתות החברתיות: בלוגר ופרשן צעיר מרצועת עזה חולל סערת רשת לאחר שקרא לארגון הטרור חמאס להניח את נשקו ולשחרר את החטופים.

הצייצן, אחמד מואמון, מפעיל ברשת החברתית איקס ולו אלפי גולשים, אך הציוץ הארוך והמפורט שפרסם זכה לחשיפה רחבה ויותר ממאה אלף גולשים צפו בו. מואמן מעלה לעמוד תכנים הקשורים בנעשה בעזה ובפוליטיקה ולפני כמה ימים העלה תמונה של אביו לצד רב המחבלים, יחיא סינוואר, בצעירותו.



"הקרב הגדול החל והסיבוב הראשון הושלם עם חיסולו של סינוואר", כותב מאמון בפתח דבריו, לאחר שכתב כי לא יתייחס להחלטה לבצע את טבח 7 באוקטובר בטענה "נשאיר זאת להיסטוריונים". "לאיש אין תשובות לשאלה מה הלאה? האם ריאלי לשחרר את פלשתין בהקשר הפוליטי הנוכחי? אני חושב שהתשובה שלנו צריכה מחשבה מחדש", כתב מאמון.


"בעזה, מבחינה צבאית חזרנו לתקופה שדומה לתקופה שלפני האינתיפאדה הראשונה ומבחינה עירונית ודמוגרפית חזרנו לתקופה של מלחמת העולם הראשונה, כשהרצועה כולה הרוסה לגמרי. מבחינת משאבי ההתנגדות שלנו חזרנו 20 שנה אחורה ומבחינת העיר והחיים חזרנו יותר ממאה שנה אחורה", כותב הבלוגר הפלשתיני. "הפעולות שביצעו אלקאסם באינתיפאדה השנייה הביאו לנסיגות, אך כעת אותן פעולות מביאות רק עוד הרס, שפיכות דמים והרס המרקם החברתי", כתב.

"כל זה מדגיש את הצורך שחמאס יצא אל העולם ויכריז כי הוא מפרק את המנגנון הצבאי שלו, גדודי אל קסאם, ויוציא הוראה לכל היחידות הלוחמות להפסיק כל פעולה צבאית ברצועה. זו החלטה קשה, אבל היא מתאימה למציאות הטראגית שהגענו אליה", כותב מאמון.

 

מחבלי חמאס, צילום: רשתות ערביות

על החטופים הוא כותב: "בהתאם לזאת, לאור מה שקרה ומה שאנחנו רואים, יש להעביר את האסירים בעסקה אם כזו תתאפשר בזמן הקרוב, או להרוג אותם או לשחרר אותם ללא עסקה, לאחר פירוק הזרוע הצבאית".

דבריו של מאמון זכו לתגובות קשות מאוד מצד צייצנים פלשתינים, רובם כאלו המתגוררים מחוץ לרצועה. מגיב אחד אף העיר כל כך וכתב: "כל מי שכותב פה ומתנגד לפירוקו של סניף עזה של ברית המועצות, בשם אללה, כולם גרים מחוץ לרצועה ומעולם לא הריחו את הריח של הביוב ברחובות. ההתנגדות מתוקה רק מרחוק".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר