אחרי חיסול סינוואר: "מועצה של חמישה בכירים בחמאס תנהל את ארגון הטרור"

מקורות בארגון מסרו כי הוועדה תקבל את ההחלטות האסטרטגיות על עסקת חטופים • במועצה נכללים מוחמד דרוויש, חאלד משעל, ח'ליל אל-חיה וזאהר ג'בארין • למרות ההודעה על חיסולו, בחמאס טוענים שרווחי מושהתא הוא החבר החמישי

שר החוץ של איראן, נפגש באיסטנבול עם בכירי הלשכה המדינית של חמאס. צילום: .

מקורות בחמאס מסרו היום (שני) לערוץ הסעודי "א-שרק" כי ארגון הטרור לא ימנה מנהיג חדש במקום יחיא סינוואר שחוסל עד לקיום בחירות פנימיות. לפי הדיווח, הבחירות האלה אמורות להתקיים רק בחודש מארס - במידה שהתנאים יאפשרו זאת.

נוסף על כך, מקור יודע דבר מסר לערוץ הסעודי כי חמאס ישמור בינתיים על ועדה של חמישה בכירים, שהוקמה באמצע אוגוסט, זאת לאחר חיסולו של איסמעיל הנייה בטהרן. הוועדה הזאת כוללת את "יחידת ניהול המשברים" ואת "מועצת ניהול המלחמה". מועצה זו תחזיק באחריות לקבל החלטות אסטרטגיות.

דובר צה"ל

לפי הפרסום הוועדה מורכבת מחמשת הבכירים הבאים בחמאס: ח'ליל אל-חיה, שהפך לראש הלשכה המדינית בעזה; זאהר ג'בארין - ראש חמאס ביו"ש; חאלד משעל - ראש הפזורה בחו"ל; וראש מועצת השורא מוחמד דרוויש, שאחראי כעת על התיאום בין האזורים; בדיווח צוין כי החבר החמישי הוא רווחי מושתהא, מקורבו של סינוואר, שחוסל בידי צה"ל.

למרות זאת, לפי צה"ל ושב"כ מושתהא חוסל מוקדם יותר בקיץ. מקורות בחמאס הכחישו בפני "א-שרק" כי מושתהא נהרג וטענו כי הוא עדיין חבר בוועדה.

בכיר חמאס רווחי מושתהא, צילום: רשתות ערביות

עוד דווח כי הנהגת חמאס לא הגיבה עדיין להצעה למנות ראש לשכה מדינית מבלי להכריז על שמו. כמו כן, הוועדה חידשה את המנדט של ח'ליל אל-חיה לנהל את תיקי קשרי החוץ והמשא ומתן על הפסקת אש. לבסוף, הודגש כי אותה ועדה תקבל את ההחלטות על עסקת חטופים.

מקור מסר כי הוועדה הודיעה למתווכים במצרים בשבוע שעבר כי היא מאשרת להקים ועדה הכוללת נציגים עצמאיים לניהול רצועת עזה. עם זאת, היא קבעה תנאי של התייעצות עם חמאס לגבי שמות הנציגים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר