דיווחים ערביים: "ישראל מאיימת במחיקת הדאחייה אם בכירים ישראלים יותקפו שוב"

בערוץ "אל ערביה" פורסם כי שני פוליטיקאים ישראלים היו יעד להתנקשות בידי חיזבאללה, מלבד הניסיון לפגוע באמצעות כטב"ם בביתו של נתניהו בקיסריה • בסעודיה דווח כי ישראל תגיב בעוצמה לניסיון התנקשות נוסף מצד חיזבאללה • בה בעת, השליח האמריקני המיוחד עמוס הוכשטיין נפגש בלבנון עם בכירים בשלטון כדי להגיע להפסקת אש

אזרחים ליד בור שנוצר כתוצאה מתקיפה ברובע הדאחייה בביירות . צילום: איי.פי

בערוץ "אל-ערביה" נטען היום (יום שני) כי ארגון הטרור חיזבאללה ניסה להתנקש בתקופה האחרונה בשני פוליטיקאים ישראלים, זאת מעבר לניסיון לפגוע באמצעות כטב"ם בביתו של רה"מ נתניהו בקיסריה ביום שבת האחרון.

עד כה, לא פורסמו פרטים נוספים על זהותם של הפולטיקאים שבהם ניסה חיזבאללה להתנקש או על פרטי התוכנית. עם זאת, זמן קצר לאחר דיווח זה התקבל דיווח נוסף בערוץ החדשות הסעודי "אל-חדת", לפיו ישראל מאיימת במחיקת הדאחייה בביירות, אם בכירים ישראלים יותקפו שוב".

כטב"ם של חיזבאללה, צילום: דובר צה"ל

דיווחים אלו, המעידים על הסלמה פוטנציאלית נוספת בזירה הלבנונית, מגיעים בזמן שהשליח האמריקני המיוחד עמוס הוכשטיין הגיע לביירות והתחיל את פגישתו עם יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי, במטרה להגיע להפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה.

אחרי הפגישה אמר הוכשטיין: "יש לנו מחויבות ליישום החלטה 1701. וושינגטון מעוניינת בסיום המלחמה בהקדם האפשרי. אנחנו עובדים מול ישראל ולבנון כדי להגיע לנוסח שישים סוף לסכסוך הקיים באופן קבוע".

תקיפת חיל האוויר בדאחייה. על פי הדיווח, הרובע יימחק אם חיזבאללה יתקוף בכירים בישראל, צילום: אי.פי

ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי התייחס למאמצים של הוכשטיין ואמר: "אין חלופה להחלטה 1701 של האו"ם, אך אפשר להגיע להבנות חדשות כדי להחיל אותה".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר