דיווח: סינוואר קיבל הצעה לעזוב את הרצועה בתחילת המלחמה - וסירב

על פי מקורות ששוחחו עם ה"וול סטריט ז'ורנל", מנהיג חמאס שחוסל קיווה כי מתקפת 7 באוקטובר תתרחב למלחמה אזורית • עוד דווח כי בעקבות חיסול נסראללה, בשבועות האחרונים הוא החל להכין את חמאס לאפשרות של מותו - והמליץ למנות מועצת מנהיגים שתשלוט לאחר מכן

סינוואר . צילום: AP

יחיא סינוואר, מנהיג חמאס שחובל בסוף השבוע האחרון, דחה הצעות מתווכים ערביים לבריחה מעזה בתמורה להסכמה שמצרים תנהל משא ומתן לשחרור החטופים בשם חמאס, כך דווח אתמול (ראשון) ב"וול סטריט ז'ורנל".

תיעוד מה-6.10.23 בו נראה יחיא סינוואר בורח יחד עם משפחתו אל מנהרה תת-קרקעית טרם הטבח בשבעה לאוקטובר // דובר צה"ל

על פי מקורות מעורבים, בתגובה להצעת המתווכות ענה סינוואר בהתרסה: "אני לא נמצא במצור, אני על אדמה פלשתינית", ונאחז בתקווה שהסכסוך שהצית ימשוך את איראן וחיזבאללה למלחמה אזורית נגד ישראל.

בחודשים שלאחר מכן, בעקבות השמדת מתחמי מנהרות אסטרטגיים, סינוואר נאלץ יותר ויותר לצאת לפני השטח. הוא בילה יותר זמן מעל פני הקרקע, באזור תל סולטאן ברפיח בדרום עזה, כך על פי גורמים ישראלים ומתווכים ערבים המתקשרים עם חמאס.

סינוואר החל להתכונן למותו בעקבות חיסול נסראללה, צילום: רויטרס

בשבועות האחרונים לחייו, ובעקבות חיסול נסראללה, סינוואר החל להכין את חמאס לאפשרות של מותו. על פי מתווכים ערביים המכירים את המסרים שלו, הוא ייעץ לחברי חמאס כי ישראל עשויה להציע פשרות במטרה לסיום את המלחמה לאחר שייעלם מהתמונה. לטענתו במשא ומתן עתידי עם ישראל, חמאס יהיה בעמדת כוח. בנוסף הוא המליץ לארגון למנות מועצת מנהיגים שתשלוט ותנהל את המעבר לאחר מותו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר