בעלות של 200 אלף שקל בלבד: הבית שבו חוסל סינוואר. צילום: רשתות ערביות

"נדהמתי, לא האמנתי": כמה עולה הבית שבו חוסל סינוואר?

הבעלים סיפר שבנה את המבנה בעצמו בעלות של 200 אלף שקל בלבד • "גרתי שם 15 שנה עם המשפחה שלי ומעולם לא התפננו - אפילו במלחמות הקודמות, אין לי מושג איך סינוואר הגיע לשם"

[object Object]

"נדהמתי כשראיתי את הבית. לא האמנתי. אבל כשאח שלי התקשר אליי השתכנעתי ממה שראיתי", כך סיפר היום (ראשון) בעליו של הבית ברפיח, שבו חוסל מנהיג חמאס יחיא סינוואר.

בעלות של 200 אלף שקל בלבד: הבית שבו חוסל סינוואר

בראיון לרשת ה-BBC בערבית סיפר אשרף אבו טהא: "אין לי מושג מהי הסיבה לכך שסינוואר נכח שם או איך הוא הגיע אליו. לי, לאחיי ולילדיי אין כל קשר לדבר הזה". הוא סיפר שבנה בעצמו את הבית ברפיח עם עזרה מאח שלו. לדבריו, העלות של הבית מגיעה ל-200 אלף שקל בלבד, והמבנה היה במצב טוב כשהתפנה ממנו בזמן המלחמה.

הוא הוסיף: "הבת שלי הראתה לי לראשונה את הצילומים מרגעיו האחרונים של סינוואר ברשתות החברתיות. היא אמרה שזה צולם בבית שלנו ברפיח. בהתחלה לא האמנתי לה". אבו טהא ציין שהוא הזדעזע לראות את הבניין שנהרס חלקית בתיעודים מהכטב"מ של צה"ל. לדבריו, הבית ממוקם ברחוב אבן סינא שבשכונת תל א-סולטאן ברפיח שבדרום רצועת עזה.

בעלות של 200 אלף שקל בלבד: הבית שבו חוסל סינוואר, צילום: רשתות ערביות

את הבית הוא ומשפחתו עזבו ב-6 במאי, ולדבריו, מאז הם לא קיבלו ידיעה על הבית. "גרתי בבית הזה 15 שנה עם המשפחה שלי ומעולם לא התפננו ממנו - אפילו במלחמות הקודמות. שום דבר לא אילץ אותנו לעזוב חוץ מההפצצות הישראליות שהתקרבו והוצאת צווי הפינוי".

בין היתר, אבו טהא תיאר את הספות הכתומות בביתו ואת כלי החרסינה. הוא אמר כי חלקם ניתנו לו על ידי אימו והיו יקרים מאוד: "רק אללה לבדו יכול לפצות אותי".

בית הרוס, ספות כתומות וטיפות הדם שהדליקו את נורות האזהרה, צילום: יהודה שלזינגר

מנהיג חמאס חוסל בשבוע שעבר על ידי לוחמי צה"ל. סינוואר נפגע בהתחלה מקליע בידו בהיתקלות הראשונה עם הכוחות. בסופו של דבר, הוא חוסל מפגז טנק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו