שר החוץ האיראני: תקיפה על מתקני הגרעין שלנו תיענה באופן דומה

עבאס עראקצ'י איים היום כי כל תקיפה ישראלית תיחשב לחציית הקווים האדומים • הוא האשים גם את ארה"ב: הפשעים בעזה ובלבנון לא היו מתבצעים בלי התמיכה שלה

אחד ממתקני הגרעין האיראני. צילום: איי.אף.פי

שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י איים היום (ראשון) כי "כל תקיפה באיראן תיחשב לחציית הקווים האדומים שלנו ולא תישאר ללא תגובה. כל תקיפה על מתקני הגרעין תיענה בתקיפה דומה. ישראל תקבל תגובה הולמת על כל תקיפה". עם זאת, עם זאת,הוא דאג לציין כי "איראן לא תקפה מתקנים כלכליים ואזרחיים בישראל ופגעה רק במטרות צבאיות".

בהקשר אחר עראקצ'י הפנה מסר גם לאמריקנים: "בעלת הברית של הציונים בכל מלחמה באזור תיגרר אחריה. זה דבר שטהרן לא רוצה. (אבל) ישראל לא היתה יכולה לבצע את הפשעים בעזה ובלבנון ללא תמיכה של ארה"ב שמספקת לה את כל סוגי הסיוע הצבאי".

עבאס עראקצ'י (ארכיון), צילום: רשתות

מוקדם יותר אמר נשיא איראן, מסעוד פזשכיאן, כי ארצו "חיה בלב במלחמה כלכלית בגלל הסנקציות האמריקניות". הוא הוסיף כי "הם העמידו במצב הזה כדי שלא נבנה את איראן אבל אנחנו נעשה זאת". הנשיא האיראני תקף את ישראל ואמר כי "החיסולים שביצעו ארה"ב ובעלות בריתה באזור לא ניתנים להשוואה למה שעשו אחרים. הם מאשימים את אלה שנלחמים לשחרור האומה שלהם בטרור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר