שר החוץ האיראני: "מי שיודע איך ומתי ישראל תתקוף - יישא באחריות"

עבאס עראקצ'י התייחס לתגובה הצפויה של ישראל בתגובה למתקפת הטילים הבליסטיים בתחילת החודש • דבריו מגיעים לאחר שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן טען אמש בביקורו בברלין כי הוא יודע "כיצד ומתי ישראל תגיב על מתקפת הטילים של איראן"

עבאס עראקצ'י (ארכיון). צילום: רשתות

עבאס עראקצ'י, שר החוץ של איראן, התייחס הבוקר (שבת) לאיום בתגובת ישראל למתקפת הטילים הבליסטיים, והדגיש כי "כל מי שיודע איך ומתי ישראל תתקוף את איראן יישא באחריות לכך".

הנשיא ביידן: יודעים מתי ואיך ישראל תגיב למתקפה האיראנית

דבריו של עראקצ'י מגיעים לאחר שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן טען אמש בפני כתבים בביקורו בברלין כי הוא "כיצד ומתי ישראל תגיב על מתקפת הטילים של איראן", אך סירב למסור פרטים נוספים. דבריו של הנשיא ביידן מגיעים לאחר ששוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו יום לפני כן ולאחר שגורם ישראלי בכיר אמר אתמול כי תהיה פעולה באיראן, ובקרוב.

כאמור, שר החוץ האיראני צפוי לבקר במצרים בזמן הקרוב. מקורות מצריים טוענים כי ראש השב"כ ביקש מקהיר להעביר מסר לטהרן בעניין ההסלמה האחרונה. זאת, על רקע המגעים האחרונים בין מצרים לאיראן. המסר כלל איתות בדבר התגובה הישראלית הצפויה ואזהרה לאיראן שלא להגיב ולפגוע במתקנים אזרחיים או מתקני ציבור. 

המתקפה האיראנית לפני החג, צילום: רויטרס

כזכור, ב-1 באוקטובר, רגע לפני ראש השנה נורו כ-180 שיגורים של טילים בליסטיים מאיראן לעבר מרכז ודרום הארץ. 1864 אזעקות הופעלו ביישובים השונים. משמרות המהפכה טענו לאחר התקיפה כי הירי בוצע בתגובה לחיסול נסראללה והגנרל האיראני שחוסל במתקפה בדאחייה עבאס נילפרושאן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר