לאחר יממה: בחמאס הודו באופן רשמי בחיסול סינוואר

ח'ליל אל-חיה הודיע על חיסולו של מנהיג ארגון הטרור וחזר על עמדתו כי החטופים לא ישוחררו עד נסיגת כוחות צה"ל מהרצועה ושחרור המחבלים הכלואים בישראל • מוקדם יותר, בכיר חמאס בחו"ל באסם נעים מודה בעקיפין בפני רשת CNN שמנהיג ארגון הטרור יחיא סינוואר חוס

בכיר בחמאס, חליל אל-חיה בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית AP. צילום: אי.פי

בכיר חמאס השוהה בחו"ל ח'ליל אל-חיה נשא הצהרה מיוחדת היום (שישי) בעקבות חיסולו של מנהיג ארגון הטרור יחיא סינוואר על ידי לוחמי צה''ל. בפתח הודעתו הודה אל-חיה כי מנהיג הארגון, יחיא סינוואר, אכן נהרג בפעולת צה"ל ברצועת עזה. 

חליל אל-חיה אמר בנאומו: "אסירי הכיבוש לא ישובו אלא אם תופסק התוקפנות נגד עזה, תושלם הנסיגה המוחלטת ממנה והאסירים שלנו ישוחררו מבתי הכלא".

מצורף תיעוד מרחפן צה״ל בו נראה יחיא סינוואר ברגעים לפני חיסולו // דובר צה"ל

בתוך כך, בכיר חמאס בחו"ל מחמוד מרדאווי אמר לערוץ "אל-ערבי" הקטארי: "התנאים שלנו בעניין המשא ומתן להודנה לא ישתנו אחרי מותו של סינוואר. אנחנו נבחר במנהיג חדש ולאחר מכן נבחן את כל ההצעות בעניין ההודנה. הנהלים שלנו יסדירו את בחירת היורש של יחיא סינוואר בראש התנועה. המצב הנוכחי דוחף לקיצור הליך הבחירה של המנהיג החדש. הבחירה היא הליך טבעי ולא תיקח זמן רב".

בארגון ניסו לשדר את המסר שסינוואר מת כמי שהשתתף בקרב, ולא נמלט והסתתר בין חטופים ומתחת לקרקע במרבית המערכה. בכיר חמאס אל-חיה, שהיה סגנו, אמר כי "המנהיג יחיא סינוואר המשיך בנתינה שלו לאחר שעזב את הכלא עד למבול הגדול (מתקפת 7 באוקטובר מכונה מבול אל-אקצא; ש"ק). הוא היה המשך לשיירת השהידים הגדולים מאז המייסד של חמאס, השייח' אחמד יאסין. דם השהידים יראה לנו את הדרך וידחוף לעמידה איתנה ולהתמדה. הוא מת תוך שהוא נלחם בחזית ועובר בין אתרי לחימה".

במקביל, ארגון הטרור פרסם הודעה רשמית שבה נכתב: "אנחנו מתאבלים על המנהיג הלאומי הגדול, האח השהיד ולוחם הג'יהאד - יחיא אל-סינוואר (אבו איברהים). ראש הלשכה המדינית של חמאס ומפקד המערכה של מבול אל-אקצא. הוא נפל כשהיד גיבור, ששולף את נשקו ונלחם עם הצבא בחזית".

מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נאחלה, התייחס לחיסול מנהיג חמאס: "ההתנגדות והעם הפלשתיני ישאו את דגלו ורוחו של סינוואר ויתגאו בו כמפקד ולוחם עד המוות. הם ימשיכו להיות על דרך ירושלים עד לניצחון".

מוקדם יותר, בכיר חמאס בחו"ל באסם נעים מודה בעקיפין בפני רשת CNN שמנהיג ארגון הטרור יחיא סינוואר חוסל השבוע על ידי ישראל. לדבריו, "זה כואב לאבד אנשים אהובים, במיוחד מנהיגים יוצאי דופן כמו שלנו". עם זאת, קודם הוא שחרר הצהרה כמעט זהה, עם השם של סינוואר, אבל נסוג ממנה זמן קצר לאחר מכן.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר