"התערבות שערורייתית": ראש ממשלת לבנון זעם על איראן

נג'יב מיקאתי הגיב להצעת טהרן לקיים משא ומתן עם צרפת על יישום החלטה 1701 של האו"ם • ראש הממשלה קרא למדינות המעורבות שלא "לכפות בעלי חסות חדשים על לבנון"

ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאטי . צילום: רויטרס

ראש ממשלת המעבר בלבנון נג'יב מיקאתי הדגיש היום (שישי) כי הוא דוחה את ההתערבות של איראן בענייניה הפנימיים של ארצו. ההצהרה הגיעה לאחר שראש הפרלמנט האיראני אמר כי ארצו מוכנה לנהל משא ומתן עם צרפת לגבי החלטת האו"ם 1701. לפי ההחלטה של מועצת הביטחון מ-2006, על חיזבאללה להסיג את כוחותיו עד לנהר הליטאני.

"הופתענו מהדברים של יו"ר הפרלמנט האיראני, מוחמד באקר קאליבאף, שלפיהם טהרן מוכנה לנהל משא ומתן עם צרפת בעניין יישום החלטת מועצת הביטחון 1701", אמר מיקאתי. "העמדה הזאת מהווה התערבות שערורייתית בענייניה של לבנון וניסיון לבסס אפוטרופסות בלתי מקובלת על לבנון".

הוא הדגיש כי "נושא המשא ומתן על החלטת האו"ם יבוצע על ידי מדינת לבנון וכולם נדרשים לתמוך בכך, ולא לשאוף לכפות בעלי חסות חדשים שנדחים בכל מובן לאומי וריבוני".

מוחמד באקר קאליבאף, צילום: אי.פי.אי

מיקאתי עדכן כי בלבנון הודיעו למשלחות של הפרלמנט ומשרד החוץ של איראן בביקורים שלהם כי יש "להבין את המצב הלבנוני - במיוחד מכיוון שהמדינה נתונה לתוקפנות ישראלית חסרת תקדים. אנחנו עובדים עם כל ידידי לבנון - כולל צרפת - כדי ללחוץ על ישראל להגיע להפסקת אש".

הפרשן הלבנוני מוחמד עלי אל-חוסייני כתב גם הוא על דבריו של יו"ר הפרלמנט האיראני: "החוצפה של קאליבאף חושפת את התנהגותו של המשטר האיראני, שמוכן תמיד לנהל מו"מ עם המערב כדי להשיג לעצמו רווחים. הדיבור על מוכנות איראן לנהל מו"מ עם צרפת על החלטה 1701 והפסקת המלחמה בלבנון פירושה שטהרן היא שמנהלת את המערכה על חשבון הדם של הלבנונים. הסוחרת איראן כבר מכרה את חיזבאללה הלבנוני פעם אחת והיא מוכנה למכור אותו פעם שנייה כדי לשמור על יציבות המשטר שלה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר