המיליציות בעיראק מאיימות בהסלמה: "נתקוף יעדים אזרחיים"

גורמים בארגונים השיעים מסרו לעיתון "אל אחבר" כי הם צפויים לפתוח בתקיפות נגד "מתקנים כלכליים" ושדות תעופה בשטחה של ישראל • הדברים תואמים את הצהרת חיזבאללה כי הארגון צפוי לפתוח ב"שלב חדש" של הסלמה מול ישראל

מחבלי המיליציות השיעיות בעיראק . צילום: אי.פי

מקורות במיליציות בעיראק מסרו הבוקר לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המקורב לחיזבאללה, כי הן יכריזו בקרוב על "שלב חדש של פעולות צבאיות", שיכלול מטרות אסטרטגיות לאויב הישראלי, כגון שדות תעופה, מתקנים כלכליים ובסיסים".

עוד דווח כי המיליציות "יגבירו את צעדי ההרתעה שעלולים להשפיע על הכור בדימונה, אך בשלבים הבאים". המיליציות השיעיות הנאמנות לאיראן מחזיקות בכוח פוליטי וצבאי גדול בעיראק, ומהוות חלק בלתי נפרד מהקואליציה השלטת במדינה. 

יירוט הכטב"ם שהגיע מכיוון עיראק ע"י ספינת טילים מסוג "סער 5" של חיל הים בזירת ים סוף // דובר צה"ל



עם זאת, בשבועות האחרונים דווח בכלי תקשורת במדינה על ניסיון של ממשלתו של ראש ממשלת עיראק, מוחמד שיעא א-סודאני, לעצור את ההסלמה ולהביא את המיליציות להפסיק את האש. 

הודעת המיליציות השיעיות בעיראק תואמת את הצהרת חיזבאללה אתמול כי הארגון יעבור ל"שלב חדש" בלחימה מול ישראל. חיזבאללה איים: "בהתבסס על הנחיות, החמ"ל הכריז על מעבר לשלב חדש ומסלים בעימות עם ישראל, שיתרחש בימים הקרובים". 



בתוך כך, מפקד פיקוד מרכז של צבא ארצות הברית, הגנרל מייקל אריק קורילה, פרסם הצהרה בשפה העברית בה בירך על חיסול סינוואר. "ברכות לצה"ל על חיסול יחיא סינוואר, המנהיג הרוצח ההמוני של ארגון הטרור חמאס. סינוואר היה האדריכל האכזרי של מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר בישראל, שבה נרצחו יותר מ-1,200 אזרחים חפים מפשע, ביניהם יותר מ-40 אמריקאים. יותר מ-250 גברים, נשים וילדים נחטפו, כולל 12 אמריקאים. 101 חטופים עדיין נעדרים, כולל שבעה אמריקאים",נכתב בהצהרה.

"תמיכת הפיקוד המרכזי של ארה"ב בצה"ל נשארת איתנה. המחויבות שלנו להילחם בטרור ברחבי המזרח התיכון, עם בעלי בריתנו ושותפינו, ממשיכה להיות בראש סדר העדיפויות. מי שבוחר בדרך הטרור צריך לצפות לאותו גורל כמו סינוואר", הוסיף הגנרל. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר